با سوء استفاده کنندگان از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی برخورد می شود

 معصومه ابتکار در همایش بین المللی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توانمندسازی زنان افزود: در قانون برنامه ششم توسعه مواد ۱۰۱ و ۱۰۲ به مبحث عدالت جنسیتی و تاب آوری خانواده پرداخته است.

وی ادامه داد: در گزارشی که وزیر ارتباطات ارائ داد اعلام شد که شکاف جنسیتی در حوزه دیجیتال در کشور ۴ درصد کاهش داشته و امیدواریم همین روند ادامه یابد و شاهد دستیابی برابر زنان و مردان در فناوری ارتباطات باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: ماده ۱۰۲ برنامه ششم در حوزه تاب آوری خانواده است و در همین راستا طرح گفتگوی ملی خانواده با هدف توان افزایی خانواده ها از طریق گفتگو در حال پیگیری است.

ابتکار خاطرنشان کرد: گفتگو در خانواده ایرانی دچار اختلال شده است در حالی که خانواده پر گفتگو می تواند مسایل خود را از طریق تعامل و گفتگو حل کند و تاب آوری بیشتری داشته باشد.

وی گفت: فناوری اطلاعات یک فرصت است اما اگر درست استفاده نشود به ویژه در حوزه اینترنت می تواند آسیب زا باشد به همین دلیل آموزش در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

معاون رئیس جمهور افزود: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس در حال پیگیری است و یکی از مهمترین زمینه ها در این لایحه توجه به فضای مجازی و اینترنت برای کودکان است. برخورد با متخلفان که از کودکان و نوجوانان را در اینترنت مورد سوس استفاده قرار می دهند در این لایحه پیش بینی شده است.