پسربچه گیلانی، پلیس را به درد سر انداخت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: کنجکاوی کودک ۱۱ ساله که چند روز پیش در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، از سرقت مسلحانه بانک کشاورزی خبر داده بود موجب شد تا دردسری بزرگ را برای پلیس، کارکنان بانک و خانواده خود رقم بزند.

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه افزود: عوامل انتظامی به دنبال دریافت خبر وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از بانک کشاورزی طی تماس یکی از شهروندان با پلیس ۱۱۰، بلافاصله با توجه به حساسیت موجود برای بررسی موضوع و دستگیری سارقان وارد عمل شدند اما پس از حضور در محل و مشاهده کارکنان و مشتریان بانک که در کمال آرامش مشغول انجام امور جاری خود بودند دریافتند که سرقتی در کار نیست!

وی خاطرنشان کرد: کارکنان بانک هم که از مشاهده حضور پرحجم نیروهای پلیس در اطراف بانک، متعجب و البته کمی هم ترسیده بودند از موضوع سرقت مسلحانه ابراز بی‌اطلاعی کردند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد تماس تلفنی با ۱۱۰ از خط تلفن ثابت یک منزل مسکونی واقع در یکی از روستاهای شرق گیلان صورت گرفته لذا پس از هماهنگی با مرجع قضایی، هویت و محل سکونت مالک خط تلفن را شناسایی کردند.

خیرخواه افزود: مأموران برای بررسی دقیق موضوع به محل سکونت تماس گیرنده مراجعه که با کمال تعجب مشاهده کردند تماس‌گیرنده پسری ۱۱ ساله است که در هنگام نبودن پدر و مادر در منزل به علت بازی‌گوشی و ماجراجویی، با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و خبر بی‌پایه و اساس سرقت بانک را به مرکز فوریت‌های پلیس اعلام کرده است.معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری شهروندان با پلیس گفت: لازم است تا والدین ضمن آموزش صحیح، نظارت و کنترل بیشتری بر رفتار کودکان و نوجوانان خود داشته باشند و فرهنگ قانونمداری و لزوم همکاری با پلیس را در آنها نهادینه کنند.