پیش‌بینی جایزه ویژه‌ای در قالب مدل تکریم ارباب رجوع در قوه قضائیه

حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در سی و پنجمین جلسه شورای قضایی استان کرمانشاه ضمن تبریک به قضات و کارکنان دادگستری استان کرمانشاه برای احراز جایزه تعالی فرهنگی قوه قضاییه در سال ۹۶ گفت: امیدوارم دادگستری استان برای حفظ این جایگاه برنامه ریزی مستمری داشته باشد.

وی افزود: به سازمان های وابسته قوه قضاییه نیز ابلاغ شده که بتوانند با همراهی در بومی سازی مدل EFQM برای سازمان های خود، ارزیابی این ادارات از حیث فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند و انتظار داریم تا سازمان ها نیز با سرعت بیشتری این مقوله را دنبال و به تعالی سازمانی خود کمک کنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه از پیش بینی جایزه ویژه ای در قالب مدل تکریم ارباب رجوع خبر داد و گفت: مراحل نهایی این طرح در حال انجام است و به زودی به مراجع قضایی کشور نیز ابلاغ خواهد شد.

وی تمهید این مدل را نیز مانند EFQM محصول مطالعه و کار کارشناسی متناسب با دستگاه قضایی معرفی کرد.

حجت الاسلام صادقی افزود: در نظام اداری که مبتنی بر منطق اسلامی است، در مواجهه با مراجعین نگاه از بالا به پایین و به اصطلاح ارباب و رعیتی جایگاهی ندارد و ما به عنوان نمایندگان حاکمیت موظف به احترام و تکریم مراجعه کنندگان هستیم هر چند به سبب اقتضائات خاصی که در دستگاه قضا حاکم است تکریم مراجعین آن، قدری متفاوت تر از دیگر سیستم ها است اما شدنی و قابل اجراست.

وی یادآور شد: بخشی از تکریم ارباب رجوع، داشتن زبان خوش و ادب در گفتار و رفتار است که انجام آن نیز دشوار نیست. باید بدانیم و باور کنیم که عالم، دار مکافات است و اعمال و رفتار ما دیر یا زود به خود ما بر خواهد گشت.