اعلام نشانی و شماره تماس پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته کنکور شهر تهران

در این جلسه عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، نخستین گام در فرایند انتخاب رشته را ایجاد حس اعتماد در مخاطبان و ارائه خدمات کیفی به دانش‌آموزان و شهروندان تهرانی قلمداد کرد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ارائه مشاوره تخصصی بر اساس رغبت مخاطب هستیم، افزود: کار مشاور، آشنا کردن دانش‌آموزان با توانایی خود و کمک به انتخاب عالمانه و آگاهانه است.

کربمی بر بحث تفاوت های فردی در انتخاب رشته و توجه به ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان تصریح کرد و گفت: کسب علایق و رغبت دانش‌آموزان را در کنار اولیا ببینید و با صداقت و صمیمیت از دادن وعده و وعیدهای کاذب به دانش‌آموزان پرهیز کنید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تأکید بر ترسیم افق روشن برای دانش‌آموزان اضافه کرد: نوجوانان ما نیاز دارند تا خوب فکر کنند و کورکورانه پاسخ ندهند.

وی یک مرحله مهم از تشکیل هویت افراد را ایجاد هویت شغلی دانست و گفت: 70 درصد هویت اشخاص بر اساس شغل و رشته‌ای است که انتخاب می‌کنند.

در این جلسه بابلی رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرروش شهر تهران نیز با اشاره به اینکه مردم به معلمان و مشاوران متخصص آموزش و پرورش اعتماد دارند، گفت: شعار ما این است که «مشاوره می دهیم تا شما متناسب با استعداد خود آگاهانه انتخاب رشته کنید».

وی افزود: تحول را کسی ایجاد می‌کند که کاستی‌ها را ببیند و با سیستم‌های دولتی آشنایی داشته باشد؛ اگر حتی یک نفر را در جهت شناخت استعدادهای خود به درستی هدایت کنیم، نتیجه آن در آینده کشور نمود پیدا خواهد کرد.

پایگاه‌های تخصصی مشاوره انتخاب رشته کنکور در آموزش و پرورش شهر تهران: