چشم انتظاری 1500 زوج تهرانی برای دریافت فرزندخوانده

سید محمد رحیم فاضلی نژاد مدیرکل بهزیستی شهر تهران اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار در حال حاضر  یک هزار و 500 زوج و خانواده متقاضی فرزندخوانده در لیست متقاضیان فرزندخواندگی بهزیستی شهر تهران درخواست خود را به ثبت رسانده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: سرنوشت کودکان حاضر در مراکز بهزیستی شهر تهران برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین اندازه هم برای دستگاه قضایی و قضاتی که احکام پرونده کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را صادر می‌کنند، اهمیت دارد.

مدیر کل بهزیستی شهر تهران اضافه کرد: حساسیت‌هایی که در تعیین سرپرستی و به فرزندخواندگی رفتن کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد، به این دلیل است که آن‌ها در نهایت در یک خانواده خوب و موجه زندگی کنند.

فاضلی نژاد همچنین تاکید کرد: تا زمانی که امکان به فرزندخواندگی رفتن فرزندان بی سرپرست بهزیستی وجود دارد، به امین موقت سپرده نخواهند شد و حضور کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست سازمان بهزیستی در کانون خانواده جایگزین از اولویت‌های این سازمان و همچنین موضوعات مورد تاکید مددکاران اجتماعی و روانشناسان  است.

وی افزود: هم اکنون تعداد خانواده‌ها و زوجین متقاضی فرزندخوانده نسبت به کودکان و نوجوانان حاضر در مراکز بهزیستی بیشتر است و یکی از علل طولانی شدن روند دریافت فرزندخوانده از بهزیستی نیز به همین دلیل است.

مدیر کل بهزیستی شهر تهران تصریح کرد: در برخی از موارد سلیقه ای برخورد کردن برخی از زوجین و خانواده‌های متقاضی فرزند هم یکی دیگر از دلایلی است که منجر به طولانی شدن روند تحویل فرزندخوانده‌ها به متقاضیان می‌شود.