موافقت استانداری با ایجاد ایستگاه تبادل مترو با راه آهن شهرری

 علی اکبر خراسانی مدیرکل دفتر فنی استاندار تهران امروز در حاشیه جلسه شورای ترافیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تا پایان شهریورماه پایانه جوانمرد قصاب تکمیل شود که با احداث این پایانه مشکل حمل و نقل عمومی در قرچک و ورامین حل می‌شود همچنین مصوبه‌ای مبنی بر احداث کمربندی جنوبی شهر ورامین نیز داشتیم.

وی افزود: اختلاف نظر‌های شورای عالی ترافیک و شهرداری ۳۱ بند بوده که ۷ بند آن در این جلسه مطرح و در رابطه با آن تصمیم گیری شد و بند‌های دیگر آن نیز در جلسات آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر فنی استاندار تهران گفت: در رابطه با تاکسی‌های فرسوده از پلیس راهور و شهردای خواسته شد که برای ورود تاکسی‌های ورامین و قرچک به شوش اقدامات لازم انجام شود.

وی در رابطه با نوسازی ناوگان حمل و نقل تهران نیز گفت: برای نوسازی ناوگان فرسوده نیز مقرر شد جلساتی با مدیران ایران خودرو سایپا داشته باشیم تا اقدامات موثری در این رابطه صورت گیرد.

خراسانی با اشاره به نوسازی هزار و 154 دستگاه اتوبوس تصریح کرد: خوشبختانه برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل تهران ارز لازم پیش‌بینی شده و مشکلی در این زمینه نداریم و باید بررسی شود که چه تعداد از اتوبوس‌ها قابلیت نوسازی دارند و هدف این است که در کنار الزامات آلودگی هوا شرایط حمل ونقلی نیز برای شهروندان تسهیل شود.

وی در رابطه با ایستگاه تبادل مترو نیز افزود: در مورد ایجاد ایستگاه تبادل مترو و راه‌آهن در شهرری بنا به پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر ایجاد این ایستگاه به مساحت ۸ هکتار موافقت شد که با احداث آن مشکل حمل و نقل جنوب استان تهران نیز رفع می‌شود.

خراسانی در پایان اظهار کرد: احداث راه‌آهن حومه‌ای استان تهران نیز با جدیت تمام پیگیری می‌شود همچنین راه‌آهن اسلامشهر و قرچک پیشرفت خوبی داشته و به زودی مشکل حمل و نقل ریلی شهرستان‌های تهران نیزحل می‌شود.