رفع نقیصه بی توجهی به صلاحیت حرفه‌ای معلمان تا ۳ سال آینده

مجید طهرانیان مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی درباره روش‌های کمک به جبران کمبود نیروی انسانی در هنرستان‌های کشور با توجه به سه ساله شدن آن اظهار کرد: امسال در کارگروه خرید خدمات آموزشی تعداد نیرو‌ها معادل سال گذشته است، اما با توجه به شرایط هنرستان‌ها امکان دارد فضای جدید برای تامین شرایط آموزشی هنرستان‌ها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا طرح خرید صندلی‌های خالی مدارس غیردولتی را به کار بگیریم چرا که برای تامین بستر آموزشی مناسب در مقطع ابتدایی و متوسطه طرح خرید خدمات آموزشی کمک کننده است، اما در هنرستان‌ها علاوه بر مشکل نیروی انسانی با مشکل فضا هم مواجهیم پس ناگزیر هستیم این طرح را برای تامین فضا و نیروی انسانی بهره بگیریم.

رفع نقیصه بی توجهی به صلاحیت حرفه‌ای معلمان تا ۳ سال آینده

طهرانیان بیان کرد: برای توجه به صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در مدارس غیردولتی، این معلمان تا سه سال آینده باید گواهی صلاحیت‌های حرفه‌ای را کسب کنند و حداقل ۵۶ ساعت دوره آموزشی بدو خدمت را بگذرانند.

وی افزود: موضوع توجه به صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمانی یکی از نقیصه‌های کار ماست که در قانون هم به آن اشاره شده است و باید به این امر دست یابیم، بر همین اساس از امسال معلمان آی دی کد برای فعالیت دریافت می‌کنند و بابد در سامانه LTMS وارد شوند.

بکارگیری معلمان غیر هم جنس خلاف قانون است

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی درباره بهکارگیری معلم غیر همجنس در مدارس تاکید کرد: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش هیچ مدرسه‌ای نباید از معلمان غیر هم جنس استفاده کند و این موضوع کاملا خلاف قانون است.

وی ادامه داد: معلمان غیر هم جنس در فرایند گزینش پذیرفته شده نیستند و چنانچه خدایی نکرده مشکلی در مدرسه رخ دهد، قصور متوجه موسس مدرسه خواهد بود و باید پاسخگو باشد.

طهرانیان تصریح کرد: چنانچه در مدرسه‌ای مشکل تامین نیروی انسانی مناسب وجود داشته باشد، باید این موضوع به ادارات آموزش و پرورش ارجاع داده شود و در شورای آموزش و پرورش موضوع آن را بررسی و حل کنند.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی در پاسخ به این سوال که بعضی مدارس فعالیت برخی از معلمان غیر همجنس را برای برند سازی مورد توجه قرار می‌دهند، راه حل چیست؟ گفت: نباید به تعلیم و تربیت با نگاه برند سازی توجه کنیم؛ برخی آقایانی که در مدارس دخترانه تدریس می‌کنند نه تنها صلاحیت اولیه درس دادن را ندارند بلکه بیشتر با هدف تبلیغات، جذب دانش آموز دارند در حالی که باید معلم واقعی سر کلاس‌های درس حاضر باشد.