عسل سبلان به عنوان برند جهانی به ثبت رسید

عسل سبلان به عنوان برند جهانی به ثبت رسیده و باید مسئولان در امر معرفی این محصول ارزشمند و ناب تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

 

با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و تولیدکنندگان عسل جشنواره عسل در هیر برگزار شد و این مراسم از شور و نشاط خاصی برخوردار بود.

 

این جشنواره که بعد از مدت‌ها برگزار شد با استقبال باشکوه مردم و گردشگران روبه‌رو شد و برنامه‌های مختلفی در این جشنواره اجرا شد.

در این جشنواره برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار شد و تولیدکنندگان در بیش از 30 غرفه عسل ناب منطقه را به نمابش گذاشتند که مورد استقبال قرار گرفت.

عسل هیر که از عسل‌های ناب محسوب می‌شود طرفداران زیادی دارد که در قالب 30 غرفه‌ این محصول به نمایش گذاشته شد.

 

معرفی عسل اردبیل مورد توجه واقع شود

 

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در این مراسم گفت: عسل اردبیل از کیفیت مناسبی برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی اساسی این محصول در دنیا معرفی شود.

صدیف بدری با اشاره به این که دغدغه تولیدکنندگان برطرف شود بیان کرد: صادرات و بسته‌بندی این محصول اولویت اساسی است که همگان باید به آن توجه کنند.

وی ضمن تشکر از عباسی‌نیا سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مسئولان شهر هیر بابت برگزاری جشنواره عسل گفت: از این که با برگزاری این جشنواره تولیدات منطقه به خوبی شناخته می‌شود می‌توان به دستاوردهای خوبی دست یافت و برگزاری این جشنواره باید تداوم یابد.

بدری تصریح کرد: با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی تحول عظیمی در منطقه ایجاد شده و در آینده پل شیشه‌ای هیر افتتاح می‌شود که بی‌شک با بهره‌برداری از این پروژه تحول عظیمی در اقتصاد منطقه ایجاد می‌شود.

 

حمایت از تولیدکنندگان عسل اولویت اساسی است

 

دیگر نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: برنامه‌ریزی منظمی در این زمینه داریم تا دغدغه و نگرانی تولیدکنندگان عسل برطرف شود.

محد فیضی صادرات عسل اردبیل را مقوله مهمی عنوان کرد و افزود: عسل اردبیل باکیفیت‌ترین محصول کشور محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

وی بیان کرد: صنعت تولید عسل می‌تواند گام بزرگی در پویایی اشتغال داشته باشد که نمایندگان در این زمینه وظیفه دارند برای پویایی این صنعت گام بردارند.

 وی از حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در هیر قدردانی کرد و بیان کرد: بی‌شک با راه‌اندازی این پل تحول عظیمی در بخش گردشگری منطقه ایجاد می‌شود.

فیضی خواستار تداوم برگزاری جشنواره‌های مختلف در منطقه شد و گفت: برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر ایجاد شور و نشاط در منطقه می‌تواند نقش موثری در معرفی جاذبه‌های مختلف منطقه داشته باشد.

 

ظرفیت‌های گردشگری هیر بکر و بی‌نظیر است

 

حسین عباسی‌نیا سرمایه‌گذار پل شیشه‌ای هیر نیز گفت: با راه‌اندازی پروژه‌های گردشگری گام بزرگی در جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه برداشته می‌شود.

وی با اشاره به این که عملیات اجرایی این پل در منطقه تسهیل شده است گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته این پل اواخر شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

عباسی نیا بیان کرد: جشنواره عسل گام بزرگی برای معرفی تولیدات داخلی منطقه بوده و این جشنواره‌ نقش بسزایی در ایجاد شور و نشاط در بین مردم دارد.

وی اظهار کرد: هیر مردمان بسیار خوب و بافرهنگی دارد و ما تمام تلاش خود را به‌ کار می‌گیریم تا بتوانیم در مدت زمان مشخص پروژه گردشگری وعده داده شده را راه‌اندازی کنیم.

عباسی نیا از تلاش استاندار اردبیل، مجمع نمایندگان، امام جمعه، فرمانداران و مسئولان مربوطه برای اجرای پروژه هیر تشکر کرد و بیان کرد: بی‌شک با حمایت همه‌جانبه مسئولان ظرفیت‌های منطقه شکوفا می‌شود.