افتتاح ٣٢ پروژه تامین اجتماعی در هفته دولت

دکتر سیدتقی نوربخش، افزود: سازمان تامین اجتماعی حدود ٤٢ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. نیمی از جمعیت ایران از خدمات درمانی این سازمان استفاده می کنند. ٦ میلیون نفر در کشور بازنشسته ومستمری بگیر این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه ای است که از بودجه عمومی کشور منبعی را دریافت نمی کند، اظهار داشت: منابع این سازمان از محل وصول حق بیمه ها تامین و در بخش های پرداخت مستمری، ارائه خدمات درمان و سایرتعهدات هزینه می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در مرداد ماه  بیش از ٧ هزار میلیارد تومان توسط این سازمان هزینه شده است که ٥٥٠٠ میلیارد تومان آن مربوط به پرداخت مستمری و بیمه بیکاری است.

وی با اشاره به تنوع و حجم ارائه خدمات در سازمان تامین اجتماعی و تامین منابع آن بدون اتکا به نفت و مالیات گفت: این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیر گذار است.

نوربخش با اشاره به ایجاد تعهدات بدون منبع برای سازمان تامین اجتماعی در دولت های قبل، تصریح کرد: در دولت دکتر روحانی تکلیف بدون منبع برای این سازمان ایجاد نشده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به جنگ اقتصادی علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی و با توجه به نقش سازمان تامین اجتماعی در زندگی مردم، این سازمان در خاکریز اول این جنگ اقتصادی قرار دارد و تمامی تلاش خود را انجام می دهد که ریسک ها به مردم منتقل نشود.