آخرین جزئیات طرح کسری خدمت فرزندان ایثارگران

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص شرایط جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران اظهار داشت: قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران که در بند «د» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه ذکر شده بود عنوان کرده بود که به ازای هر ماه جبهه یک ماه کسری به فرزندان ایثارگران تعلق گیرد که این قانون بعداً در توافقی که با مجلس صورت گرفت به این صورت اجرا شد که به 20 هزار نفر بالاترین امتیاز تعلق گیرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امسال توافقی بین ستاد کل و مجلس شورای اسلامی شد مبنی بر اینکه به همه دارندگان سابقه ایثارگری ماهی 12 روز کسری خدمت تعلق گیرد.

وی گفت: افرادی که دارای 28 ماه به بالا سابقه جبهه هستند یک فرزندشان از خدمت معاف می‌شود؛ این مسأله برای افرادی که دارای 25 درصد جانبازی هستند و همچنین افرادی که 24 ماه اسارت دارند نیز شامل می‌شود؛ یعنی یک فرزند این افراد معاف می‌شود. 

این مقام ارشد ستاد کل در خصوص بقیه دارندگان سابقه ایثارگری اعلام کرد: کسانی که سابقه ایثارگری‌شان به حد نصاب فوق نرسیده است فرزندانشان به ازای هر ماه ایثارگری یا هر درصد جانبازی 12 روز کسر خدمت می‌گیرند. 

وی در پاسخ به پرسش فارس در خصوص زمان اجرایی شدن این طرح، گفت: طرح کسری 12 روزه فرزندان ایثارگران به ازای هر ماه سابقه ایثارگری ابلاغ شده و در حال حاضر قابل اجراست.

سردار کمالی در پاسخ به پرسش دیگر فارس در خصوص اینکه این طرح شامل چه کسانی خواهد شد، گفت: این طرح و کسری فقط شامل کسانی می‌شود که در حال خدمت هستند؛ اما آنهایی که واجد شرایط معافیت باشند چه در حال خدمت بوده و چه نباشند می‌توانند از طرح معافیت استفاده کنند. 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص چگونگی برخورداری از این تسهیلات اظهار داشت: افراد برای برخورداری از این تسهیلات باید یا گواهی اشتغال به خدمت، یا برگ اعزامی مشخص مبنی بر اینکه چه تاریخی اعزام می‌شوند همراه داشته باشند؛ برای دریافت گواهی اشتغال باید به محل خدمت خود مراجعه کنند؛ برای دریافت برگ اعزام نیز به پلیس + 10.

وی در خصوص دریافت برگ سابقه ایثارگری اعلام کرد: باید فرزندان ایثارگران به یگان محل خدمت پدر خود مراجعه کرده و برگ گواهی کسر خدمت را دریافت کنند. 

سردار کمالی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص اینکه این کسر خدمت آیا شامل غایبین می‌شود یا نه، خاطرنشان کرد: کسر خدمت فوق شامل غایبین نمی‌شود؛ اما آنهایی که در حال خدمت هستند و کسری خدمت 9 روزه را به ازای هر ماه ایثارگری دریافت کرده‌اند می‌توانند 9 روز کسری‌شان را به 12 روز تبدیل کنند.