منطقی نبودن پرداخت یارانه به بیمه سلامت و حوزه دارو

عباسعلی پوربافرانی با انتقاد از تصمیم وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پرداخت یارانه به بیمه سلامت و حوزه دارو در جهت رفع مشکلات کنونی، گفت: ما برای رفع یک مشکل نباید مشکلات دیگری را نیز به حوزه سلامت وارد کنیم، ضمن اینکه بهترین راه برای تامین نیاز حوزه دارو این است که نظارت لازم داشته باشیم تا بتوانیم منابع مالی خود را به درستی مدیریت کنیم.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون به مقدار فراوان دارو در بازار می‌ریزیم که یارانه آن را از طریق بیمه‌ها پرداخت کنیم، آن هم در شرایطی که بیماری که با بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند، برای اینکه در ازای فرانشیزی که پرداخت کرده، حق بیمه‌ای را از بیمه‌های تکمیلی دریافت کند، باید ماه‌ها دوندگی کند.

وی تصریح کرد: بیمه‌ها نیز بدهی بسیاری به داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر بخش‌ها دارند و در این شرایط می‌خواهیم مبالغ هنگفتی از مردم دریافت کنیم که بعد از آن حق درمان خود را از بیمه‌ها دریافت کنند، از سوی دیگر همه مردم هم که تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید این اقدامی نسنجیده است، بنابراین باید برای رفع مشکلات کنونی حوزه دارو روی طرح‌های پیشنهادی کار شده و ابعاد مختلف آنها دیده شود تا بعد از آن بتوان در مورد رفع مشکلات این بخش به یک جمع‌بندی رسید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  گفت: البته قبل از اتخاذ هر تصمیمی برای پرداخت یارانه به بیمه‌ها باید مشخص شود افرادی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند بعد از اتخاذ این تصمیم چه وضعیتی پیدا خواهند کرد.