پرداخت مستمری به پشت نوبتی بهزیستی و کمیته امداد

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین نشست مطبوعاتی خود که امروز(شنبه) برگزار شد، در خصوص افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های وزارت کار اظهار کرد: وزارت کار در دولت تدبیر و امید ۵ راهبرد را مد نظر قرار داده که اولین برنامه آن طرح ملی مبارزه با فقر و ایجاد عدالت اجتماعی است و در این راستا تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند تا افرادی که در زندگی خود از حداقل معیشت برخوردار هستند را مورد حمایت ویژه قرار دهد، افزود: در این برنامه راهبردی افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شده است و همچنین برای نخستین بار در بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته شده است که پشت نوبتی‌های دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد که در سامانه ثبت شده‌اند، مستمری دریافت کنند و در همین راستا ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در اختیار این دو نهاد قرار گرفته است.

محسنی بند پی عنوان کرد: میزان پشت نوبتی‌ها در سازمان بهزیستی در ۷ استان کشور به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه هدف دولت توانمندسازی اقشار مختلف جامعه است، ادامه داد:باید با ایجاد شرایط مناسب باید اقدامات لازم برای توانمندسازی افراد صورت گیرد که یکی از این اقدامات ایجاد اشتغال در ابعاد مختلف برای آحاد جامعه است.

محسنی بند پی با بیان اینکه تا سال ۹۶ محوریت اشتغال را هیچ وزارتخانه‌ای عهده دار نبوده است، افزود: وزارت کار از سال ۹۶ بسیاری از محور‌های اشتغال را بر عهده گرفته است.