«ح. ب. د»: فقط ۸۴ تن قیر دریافت کردم!

 «ح. ب. د» در ششمین جلسه رسیدگی به اتهاماتش خطاب به قاضی صلواتی در ادامه قرائت دفاعیه اظهار کرد: کارشناسی املاک توسط بازپرسی صورت گرفته است و حتی املاکی که در ید شرکت نفت جی بوده است توسط بازپرسی کارشناسی شده، اما قیمت املاک کاملا موجود است و در صفحات قرارداد‌ها قابل رویت است.

وی افزود: من نمی‌دانم کیفری کردن موضوع بدهی چه سودی برای شرکت نفت جی دارد در حالی که شرکت نفت جی می‌توانست با یک درخواست عادی و با استفاده از وکالتنامه اسناد املاکی که در اختیار داشته است را به نام خود منتقل کند.

«ح. ب. د»» اضافه کرد: در زمانی که در زندان بودم برای یک چک یک میلیاردی که از آقای مسلمی وجود داشته و امضای آن مربوط به آقای مسلمی نیست یک ملک چند میلیاردی توقیف شده است.

متهم خاطرنشان کرد: شرکت نفت جی با وجود در دست داشتن اصل اسناد، وجود وکالتنامه و تحویل گرفتن املاک برای وصول مطالبات خود اقدام به اینگونه اقدامات کرده که برای من شوکه‌آور است.

وی با اشاره به ایرادات کیفرخواست گفت: ۸۴ هزار تن قیر بیشتر دریافت نکردم که در اینجا قاضی صلواتی از وی پرسید چند مرحله قیر تحویل گرفتید متهم پاسخ داد از تاریخ ۲۰ مهرماه ۱۳۹۰ کلا ۸۴ هزار تن قیر به شرکت فجرگستر تحویل داده شده که هزینه آن ۴۲ میلیارد تومان است.

قاضی صلواتی گفت: ۱۳۲ هزار تن گرفتید و متهم پاسخ داد این میزان را آن ۶ شرکت گرفتند، ۶ شرکت ۱۷۷ هزار تن قیر به صورت نقدی، ضمانتنامه بانکی و چکی که اسناد آن موجود است و ضمانتنامه‌ها هم مشکلی ندارد خریداری کرده‌اند.

قاضی صلواتی پرسید: جمعا و دقیقا میزان قیر تحویلی و میزان پرداختی شما چقدر بوده است؟ متهم گفت: در این رابطه نظر کارشناسی وجود دارد ۱۷۷ هزار تن قیر تحویلی بوده است که طلب شرکت نفت جی براساس کارشناسی ۵۲ میلیارد تومان است که البته اختلاف هم بر سر این مبلغ وجود دارد.