لزوم اصلاح شیوه جمع‌آوری زباله

 الهام فخاری در تذکرات پیش از دستور هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: چندین بار در خصوص حوزه پسماند و نحوه جمع‌آوری آن تذکر داده بودیم.

وی افزود: آیا ما می‌خواهیم آدم‌هایی که در گوشه و حاشیه شهر هستند ببینیم یا نه. مگر قرار نبود صدای مردم بی‌صدا باشیم. مگر قرار نبود از آنها حمایت کنیم. چند بار باید در خصوص یک مورد تذکر بدهیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود:‌درباره پسماند و نحوه جمع‌آوری آن و استفاده از کودکان در این کالای کثیف بنده و دیگر همکارانم تذکر داده‌ایم و این موضوع این نبود که به دیگر نهادها حواله بدهیم. باید شیوه و ساماندهی جمع‌آوری زباله در شهر تهران اصلاح شود واین موضوع خیلی ضروری‌تر از دیگر اقدامات است.

فخاری گفت: ما چه پاسخی برای سوگندی که در برابر مردم یاد کرده‌ایم، داریم.

وی افزود: وقتی یک تصاویر درباره یک کودک زباله‌گر منتشر می‌شود و رسانه‌ها به آن می‌پردازند ما چه پاسخی برای آنها داریم. کی وضعیت پسماند تهران قرار است اصلاح شود؟

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با سوء‌مدیریت پسماند و تا زمانی که مافیای آن وجود دارد مگر می‌شود حاشیه پسماند را برطرف کرد.

فخاری افزود: تا وقتی که وضعیت پسماند به این شکل وجود دارد مناقشات مربوط به مافیای زباله نیز ادامه خواهد داشت و ما باید اول به خودمان تذکر بدهیم.

وی گفت: یک ماه از این قضیه می‌گذرد مافیا و باندهای جمع‌آوری زباله بچه‌ها را پنهان می‌کنند و بعد از آن ، این روند ادامه پیدا می‌کند. آیا ما باید به گزارش‌های رسمی تنها بسنده کنیم و واقعیت‌های شهر را نبینیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: ما مجبور هستیم در جمع‌آوری زباله تغییر رویه بدهیم و نیاز نیست جایگزین غربی برای آن پیدا کنیم بلکه در کلانشهرهای ایران مدل‌های خوبی برای جمع‌آوری زباله وجود دارد.

فخاری گفت: بعضی دوستان هشدار دادند حوزه پسماند خطرناک است و مراقب خودم باشم اگر به ما هشدار می‌دهند این چه کودکان زباله‌گر وضعیتی در سطح شهر خواهند داشت.