فعالیت مراکز پزشکی حج تا حضور آخرین زائر در مکه و مدینه

محمد تقی حلی ساز معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت و مدیر بیمارستان مکه مکرمهاظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۵۹ هزار مورد خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران ارائه شده که بالغ بر ۲۱۲ هزار مورد آن ویزیت در مطب‌ها و ۵ درمانگاه مکه مکرمه و همچنین تاکنون نزدیک به ۹۷۰۰ مورد ویزیت تخصصی توسط پزشکان متخصص صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۶ هزار مورد خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو قلب به زائران ارائه شده و همچنین در این مدت زائران ۵۷۰۰ مورد خدمات پرستاری و بالینی مانند نوار قلب، کنترل فشار خون، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و خدمات مربوط  به درخواست آمبولانس برای انتقال به بیمارستان  را دریافت کرده‌اند.

حلی ساز در ادامه عنوان کرد: همچنین بیش از ۷۱۳ نفر از خدمات بستری موقت در اورژانس یا بستری در بخش مردان، زنان و یا CCU استفاده کرده‌اند و در حال حاضر تعداد ۸ نفر نیز در بیمارستان ایران و ۹ نفر هم در بیمارستان‌های سعودی بستری و تحت درمان قرار دارند.

وی افزود: با توجه به حضور زائران تا تاریخ ۲۱ شهریور در مکه مکرمه و ۲۵ شهریور در مدینه منوره، تا زمان حضور آخرین زائر مراکز درمانی و پزشکی حج و زیارت فعال خواهند بود.