اجرای طرح بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی

ناهید خداکرمی در جلسه امروز شورای شهر در خصوص رهاسازی زباله‌های بیمارستانی گفت:‌ بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی در حال انجام است و مراکز درمانی در حال استفاده از تکنولوژی بی‌خطرسازی هستند.

وی ادامه داد: دقت داشته باشیم که مراکز بهداشتی و درمانی که بیماران خدمات پزشکی ارائه می‌دهند طبیعتاً روی پسماندهای بیمارستانی و سلامت کارکنان آن حساس هستند و به آن بی‌توجهی نمی‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر یک یا چند مرکز نسبت به جداسازی پسماندهای ویژه حساس نیستند گفت: باید بر حسب مورد روی انها بحث کرد چرا که ما امروز می‌بینیم درباره مسائل مختلف بدون مستندات متقن کلی‌گویی می‌شود.

وی بیان کرد: این روزها گفته می‌شود که عده‌ای در میان زباله‌ها نسوج بدن انسان را تشخیص دادند این در حالی است که با پاتولوژی می‌توانند تشخیص دهند که آیا یک بافت متعلق به بدن انسان است یا خیر.

خداکرمی افزود:‌ حتی چشم یک متخصص نیز قادر به تشخیص این مسئله نیست و در بیمارستان‌ها نیز تشخیص این مسئله به پاتولوژی سپرده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ مواردی در زمینه بی‌مبالاتی پسماندهای عفونی اگر وجود دارد باید به صورت علمی مورد قضاوت قرار گیرد.