مشکل جدی شیرخواران و معلولان در کشور

حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در چند سال گذشته بهزیستی با مشکلات زیادی مواجه بوده است، اما امسال علاوه بر بحران‌های اقتصادی مشکلات جدیدی رخ داده است که تاکنون تجربه آن را نداشتیم، ما در ادوار گذشته با گرانی تجهیزات رو به رو بوده ایم، اما تجربه نبود تجهیزات را نداشته ایم.

وی با بیان اینکه اقشار آسیب پذیر با مشکلات بیشتری مواجه هستند، عنوان کرد: در حال حاضر در زمینه پوشک با مشکلات جدی‌ مواجه هستیم، این وسیله مورد نیاز بزرگسالان و هم شیرخواران است و در این زمینه جایگزینی وجود ندارد، چرا که باعث مشکلات عدیده‌ای برای معلولان می‌شود.

معاون توانبخشی با بیان اینکه بودجه سازمان بهزیستی ۶ دهم درصد بودجه عمومی کشور است، ادامه داد: از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سازمان بهزیستی، حدود یک هزار میلیارد تومان سهم حوزه توانبخشی است و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به یارانه نگهداری از معلولان در مراکز است.

نحوی نژاد ادامه داد: ۱۴ هزار فرد مجهول الهویه در مراکز بهزیستی کشور وجود دارد، همچنین تمام هزینه‌های بهزیستی صرف تجهیزات نمی‌شود و مشکلات دیگری را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.