طرح اولین سوال از افشانی کلید خورد

الهام فخاری در پاسخ به این پرسش که چرا تذکر خود در خصوص وضعیت کودکان زباله گرد را تبدیل به سوال کرد گفت: یکی از ابزارهای نظارتی اعضای شورا، تذکر شفاهی است که اگر پیگیری نشد تبدیل به تذکر کتبی می‌شود و اگر پاسخ قانع کننده ای به این تذکر داده نشود یا بدون پاسخ بماند، عضو این ابزار را دارد که تذکر خود را تبدیل به سئوال کند.

وی ادامه داد: حتما سایر اعضا نیز ما را برای ساماندهی به وضعیت موجود این کودکان همراهی می‌کنند. من معتقدم گزارش به حرف و آن چیزی که روی کاغذ مینویسند، نیست. هیچ اقدامی در این حوزه نشده است و این قراری نبود که ما با مردم داشتیم. ماباید اولویت هایمان  را مورد بازنگری قرار دهیم.

فخاری با بیان اینکه این موضوع از جمله اتفاقی است که تماما به حوزه اختیارات شهرداری باز میگردد و از شهردار ناحیه، منطقه، معاونین شهردار و شهردار تهران باید در خصوص آن توضیح دهند و می توانند با عملکرد درست این مشکل را برطرف کنند.

وی افزود: با این کار مشکلی حل نمی شود. ما هر روز شاهد پر شدن کیسه هایی پر از زباله هستیم که توسط این کودکان پر می‌شود. در حال حاضر که فضای رسانه ای پیگیر این موضوع است دو ماه این کودکان را در کارگاهها پنهان می کند و زمانی که ما سرگرم موضوع دیگری شدیم دوباره این کودکان در گوشه و کنار شهر پراکنده می شوند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران  با تاکید بر اینکه تذکر اولیه ۹ خردادماه داده شده و اقدامی برای رفع آن انجام نشده گفت: از ظرفیت قانونی خود در این رابطه استفاده می کنم و این موضوع ربطی به فیلم منتشر شده در فضای مجازی ندارد. گفتگوهای این فیلم چندان قابل استناد نیست اما چهره آن کودک واقعیت دارد و کاری که انجام می دهد و همه ما می دانیم تهران و شاید همه ابرشهرها چنین مشکلاتی داشته باشند اما باید به سمت حل این مشکلات برویم.