هوشمندسازی ترافیک تا پایان سال97

 محمدعلی افشانی امروز در برنامه رصد و مانیتورینگ ترافیک شهر تهران در نخستین روز ماه مهر گفت: شهادت جمعی از هموطنان عزیز که ناجوانمردانه در حادثه تروریستی در اهواز به شهادت رسیدند را تسلیت می‌گویم.

شهردار تهران در ادامه ضمن تبریک سال  نو تحصیلی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک تهران وضعیت خوبی داریم.

وی ادامه داد: مردم نگرانی در این باره نداشته باشند و مسئولان با رصد ساعت به ساعت نواقص را برطرف کنند.

وی به بروز تصادفات در بزرگراه‌ها و معابر شهری اشاره کرد و گفت: تصادف یک بخش اجتناب‌ناپذیر است اما با رعایت قانون بخش عظیمی از مشکلات قابل پیگیری است.

افشانی افزود: هوشمندسازی ترافیک در سال جاری یکی از برنامه‌های جدی شهرداری تهران است. تلاش می‌کنیم بخش بیشتری از حمل و نقل را هوشمند کنیم.

شهردار تهران گفت: لزوم معاینه فنی مهم است و امسال شهروندان برای ورود به محدوده طرح ترافیک تشویق شدند که از معاینه فنی ویژه استفاده کنند.

وی به آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم و برنامه‌های جدی برای رفع آلودگی داشته باشیم.

افشانی گفت: در نیمه دوم سال تعداد روزهای آلوده بیشتر است و باید اقداماتی صورت گیرد که آلودگی کاهش یابد با این کار تعداد تعطیلی مدارس کمتر می‌شود در  نتیجه فضا و هوای شهر برای زیست سالم‌تر محیا می‌شود.

به گفته شهردار تهران، بخش عمده‌ای از آلودگی مربوط به کامیون‌های حمل بار است و باید برنامه دقیقی برای آنها داشته باشیم.

وی به بحث تجهیز مترو اشاره کرد و گفت: قرارداد 630 واگن منعقد شد و امیدواریم با تولید این واگن‌ها و ورود آنها به حمل و نقل  عمومی سرفاصله قطارها کمتر شود و میزان مسافرگیری افزایش یابد.

به گفته شهردار تهران، از 630 واگنی که قراردادش منعقد شده 55 درصد داخلی‌سازی است و به لحاظ کیفی و قیمت بسیار خوب است.

وی در ادامه گفت: شاخص ارزیابی ما رضایت مردم است، مردم هم می‌پذیرند ما محدودیت‌هایی داریم و قطعا با ما همراه می‌شوند و مهمترین سرمایه برای ما اعتماد مردم است.