آخرین وضعیت سرانه مدارس

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت سرانه مدارس، اظهار کرد: سرانه‌ای که در حال حاضر دریافت و توزیع کردیم تقریبا حدود ۴۰ درصد عدد واقعی سرانه‌ای است که باید به مدارس ابلاغ کنیم و به همین دلیل مجبوریم اولویت گذاری کنیم.

وی ادامه داد: برای شروع سال تحصیلی و برای اینکه بتوانیم مدارس را آماده کنیم و با توجه به تخصیص‌های ردیف سرانه‌مان، حرکت در قالب ضرایب محرومیت وزارت کشور است.

الهیار ترکمن توضیح داد: مدارسی که در مناطق دارای ضریب محرومیت ۹ قرار دارند در اولویت اول توزیع سرانه قرار گرفتند و پس از آن هم توزیع سرانه در مدارس واقع در مناطق دارای ضریب محرومیت ۸ و ۷ توزیع شد.

وی ادامه داد: بر این اساس ضرایب محرومیت ۹، ۸ و ۷ در اولویت پرداخت تابستان بر اساس تخصیص سه ماهه دوم قرار گرفتند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: درخواست جدیدی از سازمان برنامه بودجه داشتیم که بتوانیم در سایر مدارس را نیز توزیع سرانه داشته باشیم به عبارت دیگر ۳۵ درصد پول سرانه را دریافت و توزیع کردیم و تقاضای ۱۵ درصد دیگر داشتیم تا بتوانیم تعادل را در تمام مدارس ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: رایزنی‌هایی در حال انجام است و پیگیر دریافت سرانه درخواستی هستیم؛ تاکنون سه بخش سرانه را پرداخت کردیم و درخواستی جدیدمان، چهارمین مرحله توزیع سرانه را شامل می‌شود.