واریز یارانه به مراکز «خانواده و کودکان ناشنوا» بدون سقف خواهد بود

حسین نحوی نژاد در مراسم تقدیر از ناشنوایان فعال گفت: به دنبال اشاعه زبان اشاره و رسمی شدن این زبان در کشور هستیم چراکه ۱۷ درصد معلولیت ها در کشور مربوط به معلولیت شنوایی است و این درصد در استان تهران نیز برابر است.

وی افزود: ۱۸ درصد بودجه تجهیزات توانبخشی بهزیستی کشور به ناشنوایان اختصاص دارد که بر اساس نیاز استانها و تائید کمیته توانبخشی به معلولان اختصاص می یابد. اما به دلیل ظاهر سالم این افراد، متاسفانه به معلولیت و محرومیت ناشنوایان توجه نمی شود.

نحوی نژاد گفت: ۴ مرکز آموزشی ناشنوایان در تهران وجود دارد که یکی از دلایل عدم گسترش مراکز ناشنوایان موضوع گرانی هزینه فضای فیزیکی و مکان است و چون یکی از کارکرد های مراکز مردم نهاد هدایت امکانات و ظرفیت های جامعه به سوی استفاده معلولان است امیدواریم از پتانسیل زیاد این مراکز استفاده شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از اختصاص بودجه برای توانمندسازی ناشنوایان و گسترش زبان اشاره آنها خبر داد و گفت: همچنین سقف ۶۵ درصدی یارانه مراکز خانواده و کودکان ناشنوا برداشته می شود که ابتدا به صورت پایلوت در استان تهران اجرا خواهد شد و در صورت افزایش کیفیت خدمات به ناشنوایان این طرح کشوری می شود.