افزایش امید به زندگی و سطح رفاه، طی ۲۰ سال آینده

داریوش بیات‌نژاد در مراسم گرامیداشت پیشکسوتان و مدافعان حقوق سالمندان که صبح امروز در سالن اجتماعات بهزیستی استان تهران برگزار شد اظهار کرد: سالمندان جایگاه و ارزش والایی را دارند و آنها تجریبات گرانبهایی را در حوزه‌های مختلف کسب کرده‌اند و ما باید از این تجریبات استفاده کنیم. بحث سالمندی، بخشی از واقعیت زندگی و واقعیت زیستی است و سالمندی امری است که نمی‌شود آن را بیماری یا ناتوانی تلقی کرد.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران بیان کرد: گذر زمان و عمر شرایطی را فراهم می‌کند تا ما در سنین سالمندی قرار بگیریم و در این حوزه باید به ابعاد مختلف، روحی، روانی، جسمی و حرکتی سالمندان توجه شود و پیامدهای منفی آن را به حداقل ممکن برسانیم.

بیات‌نژاد ادامه داد: بر اساس آمار در آینده نزدیک یک پنجم جمعیت دنیا را سالمندان در بر می‌گیرند و از دلایل آن می‌توان امید به زندگی و افزایش سطح رفاه در دنیا اشاره کرد که البته در کشور ما نیز با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها و رفاه اجتماعی طی 15 الی 20 سال آینده بیش از 30 درصد جمعیت ما را نیز سالمندان در بر می‌گیرند.

وی گفت: در همین راستا در ساختار حاکمیتی به خصوص سازمان بهزیستی تلاش ویژه‌ای را برای رفاه سالمندی صورت گرفته است و در همین راستا دبیرخانه شورای ملی سالمندان راه‌اندازی شده است

مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به رضایت سالمندان در مراکز از دریافت خدمات گفت: خوشبختانه با بازدید‌هایی که صورت گرفته خدمات مورد رضایت سالمندان قرار گرفته است و ما باید تلاش کنیم سطح این خدمات را افزایش دهیم.

بیات‌نژاد افزود: در حال حاضر بیش از 70 مرکز شبانه‌روزی در استان تهران برای سالمندان راه‌اندازی شده است که 4 هزار و 810 نفر از سالمندان در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: ما باید بتوانیم در راستای عزت و توانمندی سالمندان گام‌هایی را برداریم و بهزیستی نیز طی سال های گذشته در این مسیر حرکت کرده است و علاوه بر خدمات مراقبتی، خدماتی نظیر خدمات پزشکی، درمانی، گفتاردرمانی، کار درمانی به سالمندان ارائه می‌کند.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی ارائه خدمات به سالمندان و از مناطق کم‌برخوردار است به طوریکه در سال‌های گذشته خدمات مناسبی را به سالمندان در مناطق برخوردار در شهر تهران ارائه شده است که در همین زمینه بنا داریم طی یک زمان‌بندی مناسب خدمات مناسبی را در مناطق کم‌برخوردار در شهر تهران و استان ارائه کنیم.

بیات‌نژاد افزود: توزیع خدمات در استان تهران یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در سال‌های آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت.