خودرو های اسقاطی رهاشده به پارکینگ های عمومی از سطح شهر منتقل می شوند

سید حسن رسولی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران به شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد: گزارشات دریافتی از برخی شهروندان و بازدیدهای شخصی اینجانب از سطح شهر حاکیست؛ تعداد قابل توجهی از خودروهای فرسوده در حاشیه خیابان های اصلی و فرعی مناطق و نواحی شهر به صورت رها شده پارک شده اند.

وی ادامه داد: این اتوموبیل ها که از عمری بالای ٥٠سال برخوردارند، با چهره ای خاک خورده و فوق العاده کثیف علاوه بر اشغال بخش قابل توجهی از سطوح شهری باعث ایجاد ترافیک و بی نظمی عبور و مرور شهری شده و همچنین موجب نازیبایی چهره عمومی محلات را فراهم کرده و روان فردی و اجتماعی مردم را آزار می دهند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: بر این اساس و وفق تبصره یک، بند دو ماده ٥٥قانون شهرداری ( سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آنها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق به وسیله ماموران خود راسا اقدام کند.) از شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری تهران خواهان تدوین برنامه ای متناوب از حیث زمانی برای جمع آوری و انتقال این نوع خودروها به پارکینگ های عمومی و تعیین تکلیف نهایی موضوع با جلب همکاری پلیس راهور ناجا و مسولان قضایی هستم.

رسولی تاکید کرد: متعاقبا پس از دریافت عملکرد مراجع مذکور گزارش کار را به محضر موکلین تقدیم خواهم کرد. از عموم شهروندان استدعا می کنم با مشارکت موثر خویش و اعلام موارد مشاهده شده در محله خود به سامانه ١٣٧ و ١٨٨٨ شهرداری ، حوزه مدیریت شهری پایتخت را در ارتقاء شاخص زیست پذیری شهر یاری کنند.