دستگیری عامل اختلاس از 2 شعبه بانک در مشهد

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته درحالی که به گوشه‌هایی از فعالیت های کارآگاهان پلیس آگاهی اشاره می کرد از دستگیری عامل اختلاس میلیاردی خبر داد و در تشریح این ماجرا گفت: حدود یک سال قبل، بخش های نظارتی بانک تجارت با بررسی اسناد و مدارک یکی از شعبه های این بانک، متوجه سندسازی برای تسهیلات چند صد میلیونی و برداشت های غیرقانونی با شیوه های مختلف شدند که رقم های آن از یک میلیارد تومان نیز فراتر رفته بود! سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری افزود: پس از آن که ماجرای اختلاس برملا شد، رئیس شعبه بانک که متهم به اختلاس میلیاردی بود به مکان نامعلومی گریخت. بنابراین واحدهای نظارتی بانک مذکور که با هوشیاری و حساسیت ویژه ای این پرونده را پیگیری می کردند با اعلام شکایتی در پلیس آگاهی ، خواستار دستگیری متهم و بازگرداندن وجوه مذکور به بانک شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده در اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی خراسان رضوی و زیر نظر مستقیم سرهنگ حسین محمدی (رئیس اداره مبارزه با جرایم اقتصادی) مورد بررسی های دقیق قرار گرفت. وی اضافه کرد: بررسی  های کارآگاهان بیانگر آن بود که متهم که حدود 18 سال سابقه کار در بانک را دارد، از مدتی قبل به سمت رئیس شعبه بولوار کلاهدوز منصوب شده بود که با استفاده از برخی شیوه های خاص و سندسازی های صوری، اقدام به برداشت های غیرقانونی و اختلاس کرده است او پس از آن که به ریاست شعبه بولوار مصلای مشهد نیز انتخاب شد به شگردهای خود برای تشکیل پرونده‌های صوری و برداشت غیرقانونی از حساب ها اقدام کرد.
سرهنگ بیات مختاری با اشاره به این که تحقیقات نشان می داد متهم به شمال کشور گریخته است، خاطرنشان کرد: کارآگاهان با صدور دستورات ویژه قضایی همچنان در پی ردیابی های اطلاعاتی بودند تا سرنخی از مخفیگاه متهم فراری به دست آورند اما او با تغییر وضعیت و مکان های اختفا، هربار در نقطه دیگری مشاهده می شد تا این که هفته گذشته، کارآگاهان در پی به کارگیری تدابیر سرهنگ ابراهیم قربان زاده (سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی) و همچنین کسب دستورات ویژه ای از مقام قضایی، شیوه عملیات را تغییر دادند و با توسل به شگردهای اطلاعاتی، متهم فراری را به مشهد کشاندند. این مرد 40 ساله که به یک مجتمع مسکونی 16 واحدی در منطقه بولوار صیاد شیرازی رفته بود، سپیده دم به طور ناگهانی در محاصره کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت و در حالی که هنوز خواب آلود و حیرت زده بود در چنگ پلیس گرفتار شد. سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری ادامه داد: با انتقال متهم مذکور به مقر انتظامی،  وی مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت و ادعا کرد که به نام دوستانش که در یک شرکت خصوصی فعالیت داشتند تسهیلاتی را دریافت کرده و اقساط آن‌ها را نپرداخته است.

این مقام انتظامی افزود: متهم ادعا می کند که در 25 فقره سندسازی های صوری حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان از حساب ها برداشت کرده است اما مسئولان بانک این مبلغ را حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان ذکر می کنند. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: متهم مذکور که از موقعیت شغلی خود در دو شعبه از بانک های مشهد سوءاستفاده کرده است درباره پول های اختلاس شده نیز ادعا می‌کند که بیشتر مبالغ را برای پرداخت بدهی هایش استفاده کرده است.

وی با اشاره به توسل متهم به شگردهای غیرقانونی دیگر برای برداشت از حساب ها خاطرنشان کرد: تحقیقات گسترده در این باره با دستور سرپرست فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی و کشف همه ابعاد این پرونده همچنان ادامه دارد.