آماده باش صدرصد نیرو‌های پلیس راه برای مراسم اربعین

سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به آماده باش صدرصد نیرو‌های پلیس راه اظهار داشت: در بحث اربعین و خدماتی که به خصوص پلیس راه در نظر گرفته است باید به این نکته توجه کرد که نزدیک به چهار سال پیش با حرکت اولین گروه از زائران به کربلا و سفر اربعین با مشکلات زیادی در پارکینگ‌ها، جاده‌ها وشهر‌های مرزی مواجه بودیم که از آن سال به بعد با پیگیری‌های زیادی که انجام گرفت به خصوص در سه مرز شلمچه، جزابه و مهران؛ سال به سال شاهد وضعیت بهتری بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال در حوزه پارکینگ‌ها تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا از نظم خاصی برخوردار شوند، افزود: برای بهبود وضعیت پارکینگ‌ها از قبل برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و در سازمان راهداری، کمیته حمل و نقل و کمیته ناوگان جلسات زیادی برگزاده شده تا شرایط زیرساختی وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خدمات پلیس راه فقط تا مرز نیست و از آنجایی که اربعین تمام کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد افزود: تنها مأموریتی که خیلی از همکاران به صورت داوطلب در آن حضور دارند مراسم اربعین است. از آنجایی که در سه مرز کشور تردد و ازدحام بیشتری را شاهد خواهیم بود حدود ۳۰ هزار نیرو در بخش‌های مختلف که پلیس راه نیز در این مجموعه قرار دارد در خدمت زائران اربعین هستند.

سردار حمیدی در خصوص پارکینگ‌هایی که برای زائران درنظر گرفته شده است، افزود: پارکینگ‌ها در حوزه شهر‌ها مربوط به شهرداری‌ها و در خارج از شهر‌ها به عهده وزارت راه و سازمان راهداری است که خوشبختانه  کار‌های زیادی انجام دادند. در مهران چندین پارکینگ بزرگ از جمله پارکینگ اربعین برای خورد‌های شخصی و پایانه برکت برای اتوبوس‌ها و همچنین در شلمچه و جذابه نیز چند پارکینگ درنظر گرفته شده است.


وی در ادامه گفت:  سامانه‌های نظارتی و دوربین‌های مداربسته پلیس که درحال حاضر استفاده می‌شود به صورت شبانه روزی در حال تعمیر و نگهداری توسط بخش‌های پشتیبانی است و از این ظرفتیت در ایام اربعین نیز استفاده می‌شود.