نقش ورزش در پیشگیری و درمان بیماری ها

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌های کشور با اشاره به توسعه فعالیت‌های تربیت‌بدنی و سلامت، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین تأکید بسیاری به ورزش و تربیت‌بدنی است و در ساحت زیستی و بدنی این مطالب مطرح‌ شده است.

وی افزود: حذف استرس و اضطراب از مدارس و ارتقای شادی و نشاط در مدارس، از سیاست‌های مهم وزارت آموزش‌ و پرورش و تأکید وزیر آموزش‌ و پرورش است و حوزه تربیت‌بدنی می‌تواند در محقق شدن این اهداف وزارتخانه به شکل مطلوبی تأثیرگذار باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت بهبود سلامت و ورزش کارکنان خاطرنشان کرد: در اسناد بالادستی در خصوص تعمیق و ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان راهکارهایی آمده است و تقویت ورزش همگانی توصیه‌ شده است.

حمیدی در ادامه گفت: دستورالعملی برای تمامی کارکنان با اولویت ورزش بانوان همکار در حال تهیه و تدوین است که با اجرای آن به ارتقای شادی و نشاط و سلامت جسمی خواهیم رسید.

وی با اشاره به آمارهای جهانی برای کم‌تحرکی، اظهار کرد: بر اساس آمارهای سازمان ملل، ۶۰ درصد بزرگسالان دچار کم‌تحرکی هستند که در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۷۳ درصد می‌رسد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش مهم‌ترین سرمایه یک سازمان را منابع انسانی دانست و اظهار کرد: ما باید برای معلمان برنامه‌هایی برای زندگی فعال و افزایش سلامت روحی و جسمی داشته باشیم و در حفظ و نگهداشت سرمایه‌های انسانی وزارت آموزش‌ و پرورش توجه جدی کنیم.

وی افزود: نقش ورزش در پیشگیری و درمان و افزایش امید بسیار مهم است و ورزش کارکنان در کنار آموزش‌هایی که در خصوص کنترل فشارخون، قند خون، دیابت، کنترل بیماری‌ها واگیردار و غیر واگیر می‌تواند در سلامت و امید به زندگی کارکنان مؤثر باشد.

حمیدی تصریح کرد: برای بهره‌وری نیروی انسانی، ترویج فعالیت‌های تربیت‌بدنی اثرگذار است و ما در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش آمادگی داریم با تجهیز منابع و نیروی انسانی در سطح کشور و فرهنگیان شاغل این برنامه را اجرا کنیم.