دختران هرگز لواشک نخورند!

یکی از خوراکی های خوشمزه ای که دختران به آن ها علاقمندند لواشک می باشد، شاید فکر کنید لواشک و ترشیجات هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند ولی به دلایل علمی که در این قسمت از الو دکتر تشریح می کنیم دختران هرگز لواشک نخورند! 

دختران هرگز لواشک نخورند!

از دیدگاه طب سنتی رحم دارای مزاج است و اگر مزاج رحم از تعادل خارج شود باروری با مشکل روبه‌رو خواهد شد. اگر رحم زن از حالت طبیعی سردتر شده باشد خود برودت و سردی رحم عاملی می‌شود که نطفه به باروری ختم نشود و در رحم از بین برود، در نقطه مقابل آن نیز اگر رحم بیش از حد گرم باشد, گرمای زیادی رحم خود موجب از بین رفتن نطفه و عدم موفقیت در باروری شود، همچنین خشک‌تر و مرطوب‌تر بودن مزاج رحم هم از علل دیگر ناباروری زنان است.

چرا که رحم به یک گرمای متعادل و رطوبت طبیعی نیاز دارد تا یک باروری سالم و بدون مشکل رخ دهد. بنابراین توصیه می کنیم دختران لواشک نخورند.

در بسیاری از مواقع زن با وجود رطوبت بیش از حدی که در رحم دارد بارور می‌شود ولی توانایی حفظ جنین را نخواهد داشت و جنین سقط می‌شود.

تنگ بودن دهانه سرویکس یا وجود پولیپ در رحم, زگیل ناحیه تناسلی, عفونت‌های زنانگی, خشکی بیش از حد دهانه رحم یا سرویکس و ... همه از عواملی است که موجب نازایی در زن می‌شود.

ناگفته نماند مسائل روانی مانند غم بیش از حد و استرس‌ نیز همه از علل نازایی است. ضعف اعضای رئیسه که شامل مغز, قلب و کبد است خود از علل نازایی محسوب می‌شود چرا که پدر یا مادری که مبتلا به بیماری کبد چرب است, تخمک یا اسپرم چنین پدر و مادری ضعیف بوده و بر کیفیت نطفه تأثیر گذار است.

اختلال در ترشح هورمون‌های مغزی مانند هیپوتالاموس و هیپوفیز ناشی از ضعف مغز بوده که از علل ناباروری است.

امروزه به‌دلیل تغییر سبک زندگی, افراد بیشتر غذاهای با طبع سرد مانند نوشابه‌های گازدار, غذاهای آماده, فست‌فودها, غذاهای کنسروی و غذاهایی که دارای مواد افزودنی و ... هستند، مصرف می‌کنند و مزاج بدنشان را به‌سمت سردی سوق داده‌اند.

مصرف غذاهایی با طبع سرد به‌شدت برای رحم و سیستم تناسلی مردان مضر است. مصرف سوسیس و کالباس موجب غلبه سردی و خشکی در افراد می‌شود که سردی و خشکی عامل اصلی نازایی محسوب می‌شود چرا که رحمی که گرم و تر است توانایی بالایی در باروری دارد. همچنین مصرف غذاهای سرد و خشک موجب افزایش درگیری‌ها و ترافیک ذهنی در افراد شده است که عدم تمرکز موجب ضعف مغز می‌شود و نازایی را در پی دارد.

تمایل زنان به مصرف مواد غذایی ترش بیشتر شده است و بیشتر به‌دلیل تبلیغات کاذبی است که بیشتر در محافل زنانه یا توصیه آرایشگران برای لاغر شدن است.

متأسفانه دختران جوان بسیار به لواشک و ترشی‌ها علاقه دارند. امروزه اختلالات قاعدگی در دختران به‌وفور دیده می‌شود, که همین اختلالات قاعدگی در آینده منجر به اختلالات هورمونی و ناباروری می‌شود.

اگر به مکان‌های عمومی مانند مترو یا اتوبوس رفته باشید مطمئناً مشاهده کرده‌اید که افراد فروشنده بیشتر مواد غذایی ترش مانند لواشک یا تمبر هندی را با عناوینی مانند "ترش و خوشمزه", "رفع‌کننده یبوست" یا "با مصرف لواشک لاغر شوید" و ... را تبلیغ می‌کنند.

به‌خلاف تصور افراد لواشک کسی را لاغر نمی‌کند, مکانیزم اثر لواشک و مواد غذاهایی ترش بر بدن این‌گونه است که ترشح بزاق و اسید معده را افزایش می‌دهد, غذا را زودتر هضم می‌کند و موجب گرسنگی زودهنگام و افزایش اشتها و در نهایت به چاقی منجر می‌شود. از دیدگاه طب سنتی باید گفت که ترشی‌ها مانند آلوچه و لواشک دارای طبع سرد و تر هستند که طبیعت بدن را به‌سمت سردی و تری سوق می‌دهند و مزاج رحم را سردتر می‌کنند که ناباروری را افزایش می‌دهد؛ "سردی و تر" مساوی با چاقی است که چاقی عامل ناباروری در زنان و مردان نیز است. پس لازم است توجه کنید که دختران لواشک نخورند.

متأسفانه بسیاری از افراد نیز از روی ناآگاهی اقدام به مصرف زیاد ترشی‌ها برای لاغر شدن می‌کنند, غافل از اینکه سیستم عصبی و سیستم رحمی, سیستم استخوانی, سیستم گوارشی حتی پوست و موی و ... خود را در معرض آسیب قرار داده‌اند.

مواد غذایی ترش برای افرادی که مزاج گرم و خشکی دارند, بسیار مناسب است چرا که موجب کاهش حرارت اضافی بدنشان می‌شود. مواد غذایی ترش جدا از اینکه عامل ناباروری در زنان و مردان محسوب می‌شود عاملی برای کاهش رشد کودکان, ضعف و بی‌حالی آنهاست.