خستگی و خواب آلودگی بیشترین دلیل تصادف در چند روز اخیر

سردار محمد حسین حمیدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روز گذشته با شیب ملایم بازگشت زائران به داخل کشور را شاهد هستیم، برآورد این است که از امشب و فردا نسبت به روزهای گذشته حجم بیشتری ورود زائرین  به داخل کشور داشته باشیم.

وی افزود: در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران تمامی همکاران آماده پذیرای حجم گسترده ورود زائران به داخل کشور هستند، طرح ترافیکی خاصی را برای بازگشت زائرین پیش بینی کرده ایم.

سردار حمیدی تصریح کرد: بحث یک طرفه شدن جاده مهران به سمت ایلام در دستور کار قرار گرفته تا در زمان اوج و ضرورت این اعمال محدودیت اجرا شود، اگر این ضرورت ایجاد شود احتمالا از فردا بعدظهر این محور به سمت ایلام یک طرفه شود.

وی افزود: همه اقدامات و تمهیدات لازم در حوزه پارکینگ ها و ورودی و خروجی های مرزها برای عبور و تسهیل در ورود زائرین پیش بینی کرده ایم.

وی ادامه داد: آنچه که مهم است زائران دقت کنند سازمان های مختلفی برای حداکثر خدمات در تلاش هتند، نکته مهم این است که زائران نیز احتیاط را مدنظر قرار دهند خستگی که در این ایام به دلیل پیاده روی طولانی و کمبود استراحت داشتند را تحت هیچ عنوان با رانندگی در سطح جاده های کشور ادامه ندهند و حتما قبل از حرکت استراحت کافی داشته باشند در طول مسیر شهرهای مختلف توقفگاه های زیادی را خود به صورت خودجوش ایجاد کردند و پذیرای زائرین هستند هم به لحاظ استراحت و هم تغذیه پیش بینی های مناسبی شده است.

وی گفت: خستگی و خواب آلودگی بیشترین عامل بروز حوادث طی این چند روز اخیر بوده، تاکید داریم در طول مسیر سرنشینان خودرو راننده را در طول جاد ههای کوهستانی و پرتردد همراهی کنند.