علت فوت مشکوک دو دختربچه اهوازی

درمان و آموزش پزشکی دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه درخصوص خبر فوت ۲ کودک اهوازی به علت مسمومیت خاطرنشان کرد: در مورد فوت ۲ کودک در اهواز، اسامی ۲ دارو به علت فوت این کودکان نسبت داده شده بود که طبق بررسی‌ها این دارو‌ها در نسخه وجود نداشته و تجویز نشده و اصلا خریداری و مصرف نشده است.

وی افزود: همچنین داروی تقلبی و داروی ‌خارجی نیز مطرح شده که پزشکی قانونی این موضوع را بررسی و اعلام کرد که هیچ مسمومیت دارویی و فوت به علت مصرف دارو وجود نداشته است.

حریرچی بیان کرد: در روز‌های اخیر، فشار‌ها در مورد فوت ۲ کودک اهوازی شدت گرفت به طوری که پزشک متخصص کودکانی که این ۲ کودک را ویزیت کرده بود، از فرط استرس ‌سکته مغزی شدید کرد و در حال حاضر در آی سی یو بستری است و نیمی از بدنش فلج شده است.

به گزارش ایرنا ۲ کودک یک و نیم و ۶ ساله اهوازی با فاصله کوتاهی به علت ایست قلبی تنفسی راهی بیمارستان شده و کمی بعد از انتقال به مرکزدرمانی، فوت کردند.

علت دقیق مرگ این ۲ کودک تا این لحظه اعلام نشده است و شایعات بسیاری در فضای مجازی منتشر شده که از جمله آن می‌توان به استفاده از شربت ضد شپش و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان اشاره کرد.