مهلت 3 هفته‌ای شورا برای بازآرایی برنامه سوم توسعه پایتخت

جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با حضور محسن هاشمی رئیس شورا، سکینه اشرفی معاون شهردار، محمد علیخانی رئیس کمیسیون، شهربانو امانی عضو کمیسیون، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار و کارشناسان حوزه عمران و حمل و نقل برگزار شد.

سکینه اشرفی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در این جلسه با اشاره به برخی اصلاحات کمیسیون‌های تخصصی شورا در احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران، گفت: هم در بحت تعداد احکام و هم در بحث محتوای احکام باید یک تلخیص و استانداردسازی صورت بگیرد و بخشی از آنچه که در احکام آمده، به پیوست‌های اجرایی منتقل شود.

سکینه اشرفی اضافه کرد: البته دغدغه اعضا و کارشناسان شورا در خصوص نحوه اجرای احکام قابل درک است، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که احکام نباید حاوی مسائل ریز اجرایی باشد.

وی تصریح کرد: روند استانداردسازی و تلخیص احکام در فرآیند بازآرایی برنامه سوم، در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در حال پیگیری است.

احکام پیشنهادی باید مبتنی بر کلیات باشد

رئیس شورای شهر تهران هم در این جلسه گفت: احکام پیشنهادی که کمیسیون‌ها به برنامه اضافه می‌شود، باید ناظر به کلیات بوده و معنای واقعی حکم را داشته باشد؛ جزئیات باید در برنامه‌ها و در قالب پروژه‌ها بیاید و اعضای شورا باید به این مسائل توجه داشته باشند.

محسن هاشمی تصریح کرد: همچنین احکامی که پیشنهاد می‌شود باید بررسی شود که در برنامه اول و دوم توسعه آیا ردپایی از آن وجود داشته یا نه؟ و اگر حکم مشابهی در آن برنامه‌ها بوده، باید بررسی شود که چقدر اجرایی شده است؟

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر هم در این جلسه، از مهلت سه هفته‌ای شورا به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری برای بازآرایی برنامه سوم خبر داد و گفت: برای پرهیز از موازی‌کاری، لازم است که جلسات مشترک بین کارشناسان شورا و معاونت شهرداری برگزار شود تا کار تلخیص و استانداردسازی برنامه، به صورت همزمان انجام شود.