شهردار پایتخت از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی می شود؟

علی رستمیان درباره مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: کلیات طرح مستثنی شدن شهرداران کلانشهرها از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد و با رأی بالایی با آن مخالفت شد.

وی گفت: در حال حاضر بنا است استثناء شدن شهردار تهران را از این قانون در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار دهیم و نتیجه آن فردا پس از جلسه کمیسیون اعلام می‌‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرداران کلانشهرها جزو این استثنائات قرار نمی‌گیرند، گفت: فقط شهردار تهران بررسی خواهد شد چرا که اگر مجدداً تمامی کلانشهرها، وزرا، معاونین وزرا و هم‌ترازان وزرا را بخواهیم از قانون مستثنی کنیم دیگر نیازی به قانون جدید منع به کارگیری بازنشستگان نبود. 

رستمیان افزود: اگر کمیسیون شهردار پایتخت را از قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثناء کند سپس به صحن علنی مجلس می‌آید و بلافاصله رأی‌گیری خواهد شد در غیر این صورت نیز اعضای شورای شهر تهران نیز باید شهردار جدید را انتخاب کند.

وی گفت: در جلسه فردای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی کارشناسان فنی را دعوت کرده‌ایم تا در این خصوص اظهارنظر کند و بنده اگر فقط شهردار تهران از این قانون مستثنی باشد به آن رأی مثبت خواهم داد ولی نباید شهرداران تمام کلانشهرها را استثناء کنیم. 

به گزارش خبرگزاری فارس، صبح امروز قرار بود 5 نفر از نامزدهای نهایی شهرداری تهران انتخاب و برنامه‌های خود را ارائه دهند که فرایند انتخاب شهردار به دلیل بررسی استثناء شدن شهردار تهران در قانون منع به کارگیری بازنشستگان که در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است به تعویق افتاد.