فراهانی: چگونه با فساد مبارزه خواهید کرد؟

 مجید فراهانی در جلسه علنی امروز شورای شهر خطاب به تقوی‌نژاد نامزد شهرداری تهران گفت: شهرداری و سازمان امور مالیاتی از نظر ابعاد فساد شبیه هم هستند. راهکار مشخص عملیاتی شما برای مقابله با فساد چیست؟

وی ادامه داد: در سال جاری حدود ۸ هزار میلیارد کسری بودجه داریم. راهکار سریع و عملیاتی مقابله با کسری بودجه از سوی شما چیست؟

همچنین شهربانو امانی عضو شورای شهر پس از سخنان تقوی نژاد کاندید شهرداری تهران گفت: هر شهرداری در برج میلاد برنامه اجرا کرد، بحران ایجاد شد.
وی ادامه داد:من شما را از وزارت تعاون می شناسم و با سابقه شما در خلق درآمد و مواضع اقتصادی شما آشنا هستم. همگان نیز می دانیم شما یکی از مدیران پاک دست ملی کشور هستید.

امانی گفت:حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا، وظیفه ذاتی شهرداری است. در این مورد نمی توانیم بگوییم چندین سازمان شریک هستند و شهرداری یکی از این سازمان ها است. که این مساله در برنامه شما پر رنگ نبود. 
عضو شورای شهر تهران گفت:امروز وارونگی هوا آغاز شده است و می تواند آغاز آلودگی هوا باشد که انتظار داشتم به صورت جدی به آن بپردازید. 4500 شهروند به دلیل آلودگی هوا فوت می کند.
وی ادامه داد:توجه شما به سرمایه انسانی باید بیش از این باشد. وقتی قیمت  نفت 100 دلار هم شد، وضعیت و درآمد مردم ایران بهبود چندانی نیافت. در نتیجه اگر وضعیت شهرداری از نظر اقتصادی هم خیلی بهبود پیدا کند، چگونه می تواند موجب بهبود وضعیت و ایجاد امید شود؟

امانی گفت:در حوزه اجتماعی و فرهنگی که یکی از شعارهای مجموعه همفکران ما است، ما این توانایی را داریم که جامعه مدنی را گسترش دهیم و ان جی او ها را تقویت کنیم تا بتوانیم از سرمایه های بی پایان آن استفاده کنیم که شما توجه چندانی به آن نداشتید.

وی افزود:به صورت گذرا به بحث پسماند اشاره کردید. همچنین آموزش شهروندی باید در همه زمینه ها باشد. روزانه نه هزار تن پسماند تولید می شود، و تفکیک از مبدا نیز وجود ندارد. به نظر من باید تولید پسماند کمتر را در دستور کار قرار دهید.

عضو شورای شهر گفت:درباره ارتباط بین سازمان ها باید بگویم اینجا شهرداری است، حتی به نظر من از دولت و مجلسی که در آن کار کرده ام نیز پیچیده تر است و چگونه باید امید را حفظ کرد؟هر دو شهردار ما یک برنامه در برج میلاد اجرا کرد، یک بحران ایجاد شد، هر قدر هم به انتخابات آینده نزدیک می شویم، این وضعیت تشدید می شود و شما چگونه می خواهید به این وضعیت سامان دهید.