ایجاد ۱۰۰ کلانتری سیار در دستور کار

سردار محمد شرفی در حاشیه همایش سالانه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان کردستان در جمع خبرنگاران گفت: تجهیز ۵ هزار پلیس به لباس‌های دوربین دار در سال جاری در برنامه پلیس پیشگیری بوده که تا کنون یک هزار مورد از آن در اختیار نیرو‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح در راستای برنامه‌های نظارتی پلیس پیشگیری از ماموران و همچنین در راستای حفظ حقوق شهروندی و متهمان اجرا می‌شود که یک هزار مورد از آن در جغرافیای تهران بزرگ، فرودگاه امام خمینی (ره)، استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی توزیع شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: تحقق شاخص‌های حقوق شهروندی یکی از تکالیف نیروی انتظامی است که در این راستا و برای توسعه کمی و کیفی شاخص‌های ارائه خدمات انتظامی به مردم تاکنون تمامی نظرگاه‌های کشور زیر پوشش تصویری رفته است.

سردار شرفی با اشاره به اینکه این طرح به منظور رعایت حقوق متهمان تحت نظر راه اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: با ایجاد این امکان هم اکنون فرماندهان ارشد انتظامی استان‌ها و کشور می‌توانند به صورت بهنگام (آنلاین) تمامی این نظرگاه‌ها را زیر نظر داشته باشند.

ایجاد ۱۰۰ کلانتری سیار در دستور کار

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی به دنبال تسریع در خدمات به مردم راه اندازی ۱۰۰ کلانتری سیار تا پایان سال جاری را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: این کلانتری‌ها با توجه به تغییر جغرافیای جرایم در نقاط جرم خیز ایجاد می‌شوند که طراحی و تجهیز آن کاملا بومی و از سوی نیرو‌های داخلی انجام شده است.

وی ادامه داد: منابع ایجاد و راه اندازی این کلانتری‌ها از محل‌های مختلف مشخص شده، اما عدم تامین اعتبارات، مهمترین مشکل نیروی انتظامی برای به نتیجه رسیدن این برنامه است.

سردار شرفی آموزش به مردم و نیرو‌ها را در راستای پیشگیری از وقوع جرایم از دیگر برنامه‌های این نیرو اعلام کرد و گفت: در سال جاری ۱۰۰ هزار همیار پلیس پس از ارائه آموزش‌های مختلف سازماندهی شده اند.

وی افزود: در کنار ارائه آموزش‌ها تکمیل حلقه‌های پیشگیری از جرایم توسط این نیرو از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است که از جمله آن می‌توان به پلیس افتخاری، نگهبان محله، همیار پلیس و در نهایت تشکل‌های مردمی اشاره کرد.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در صدد است با اتصال این حلقه‌ها در راستای اجرای برنامه‌های ناجا ساختار اجتماعی را به سمت موفقیت بیشتر در برنامه‌های پیشگیری هدایت کند.

۸۷ درصد مردم از رفتار پلیس رضایت کامل دارند

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه رعایت شاخص‌های حقوق شهروندی و دادرسی از تکالیف نیرو‌های انتظامی است، گفت: طبق داده‌های آماری سامانه ۱۹۷ این نیرو، ۸۷ درصد مردم از رفتار‌های نیرو‌ها رضایت دارند.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: همچنین ۸۵ درصد از مراجعه کنندگان به یگان‌های انتظامی نیز از عملکرد نیرو‌ها رضایت دارند و پلیس در نظر دارد با جدیت کامل تحقق برنامه‌های مختلف از جمله کلانتری سیار، ساماندهی همیاران پلیس و لباس‌های دوربین دار را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه همایش سالیانه مدیران و فرماندهان با هدف بررسی عملکرد استان و نظارت بر تحقق فرامین، سیاست‌ها و خطی و مشی‌ها در استان‌ها تشکیل می‌شود.

سردار شرفی بیان کرد: در سال جاری نیروی انتظامی حدود ۶ اولویت را به استان‌ها اعلام کرده که یکی از آن‌ها را می‌توان ارتقاء توان عملیاتی و دفاعی در استان‌ها برشمرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: استان کردستان در راستای این اولویت‌ها و همچنین ارتقاء کیفی آموزش و تجهیزات یکی از استان‌های برجسته کشور در یک سال گذشته است.