ابلاغ دستورالعمل جشنواره «من و آینده ایران» به استان‌‌ها

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در  مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان بسیج مهندسین صنعتی اظهار کرد: امضای این تفاهم‌نامه در راستای نگاه به آینده فرصت ارزشمندی است چرا که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در این راستا گام بردارد و باید از همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها بهره‌مند شود.

وی با تأکید بر نگاه مثبت دانش‌‌آموزان به آینده، ادامه داد: بچه‌ها باید احساس هویت کنند و خود را سهیم در ساختن آینده کشور ببینند.

مهاجرانی به پدیده مهاجرت اشاره کرد و گفت: مهاجرت یک پدیده جهانی است و ما باید سعی کنیم جلوی آنها را بگیریم که این کار با بستن درهای کشور میسر نیست بلکه با ایجاد علقه می‌توانیم اقدام کنیم.

وی افزود: در این راستا تلاش کردیم با برگزاری یک جشنواره بلند مدت با عنوان «من و آینده ایران»، دانش‌‌آموزان ببینند که چگونه باید با صنعت آشنا شوند و در ساختن آینده خود سهیم باشند و بر همین اساس، تفاهم‌نامه فعلی در این مسیر شکل گرفته است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه این جشنواره ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه  استعدادهای درخشان است،  اظهار کرد: ان‌شاءالله دستاورد این جشنواره در ۲۲ بهمن ببینیم.

وی با بیان دستورالعمل این جشنواره به استان‌ها ابلاغ شده است تصریح کرد: می‌خواهیم در دانش‌‌آموزان ذهنیت مثبت را نسبت به آینده کشور ایجاد کنیم و جوان‌های علاقه‌مندتری به نظام و کشور داشته باشیم.

حمید رحمانی معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان هم در این مراسم گفت: دو نگاه در این جشنواره و تفاهم‌نامه داریم که اول آموزش دانش‌‌آموزان و دیگری فرهنگ سازی در ذهن مدیران و معلمان است.

فاطمه یزدانی مسؤول پژوهش‌های دانش‌آموزی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان نیز به فرایند اجرای این جشنواره اشاره کرد و افزود: به‌زودی فراخوان را اعلام می‌کنیم و استان‌ها موظف هستند دبیرخانه را شکل دهند.

وی ادامه داد: داوری اولیه انجام می شود و اگر کم و کسری است برطرف می شود ضمن اینکه با هماهنگی بسیج استانی مهندسین صنعتی کشور به آموزش به معلمان و اساتید می‌پردازیم.

یزدانی تصریح کرد: مدرسه فرزانگان ۷ به عنوان دبیرخانه مرکزی انتخاب شده است‌ و دو مرحله داوری برای ارسال جهت داوری نهایی پیش‌بینی شده است.