واکنش چمران به انتخاب شهردار جدید تهران

مهدی چمران با اشاره به انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار جدید تهران اظهار کرد: در درجه اول برای وی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با انتخاب شهردار جدید تهران شرایط پایتخت بهتر شود.

وی تصریح کرد: در طی یکسال و چندماه گذشته مردم تهران شاهد مشکلات زیادی در سطح شهر بودند چرا که دوستان ما در شورای پنجم اقدام به دو شهردار و دو سرپرست در این مدت کرده‌اند.

چمران گفت: انتخاب حناچی توسط اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار جدید تهران را  و حذف آخوندی دیگر گزینه تصدی شهرداری را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با حضور حناچی اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد.

رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: حناچی سوابق خوبی را در بخش‌های مختلف اعم از کمیسیون ماده 100 ، شورای عالی شهرسازی و معاونت‌های شهرداری تهران داشته است و این سوابق می‌تواند به موفقیت وی در شهرداری تهران کمک کند به شرط اینکه نگاه سیاسی نداشته باشد.

وی بیان کرد: اولویت شهردار جدید تهران باید توسعه حمل‌و نقل عمومی و توجه به حمل و نقل ریلی باشد چرا که ریشه آلودگی هوا در حوزه حمل و نقل عمومی است و انجام اقدامات ویژه در این حوزه الزامی است.

چمران تصریح کرد: شهرداری تهران در دوره آقای افشانی نسبت به دوره نجفی بسیاری فعال تر بود و کارهای انجام شد که امیدواریم این کارها در دوره جدید و با حضور حناچی ادامه پیدا کند.