شهردار منتخب پایتخت اشتهار مبارزه با فساد دارد

حجت نظری  با اشاره به سابقه اجرایی حناچی اظهار کرد:حناچی بیش از یک دهه معاونت وزیر را بر عهده داشته و طی یک سال و نیم گذشته هم به عنوان شهردار تهران فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه شهردار منتخب بیش از ۱۳ سال پست‌های اجرایی را برعهده داشته است، افزود: اگر عده‌ای این اقدامات را فعالیت اجرایی تلقی نمی‌کنند باید از آن‌ها پرسید چه فعالیت‌هایی را اقدامات اجرایی می‌دانند؟

عضو کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه حناچی از سابقه لازم برای تصدی پست شهرداری تهران برخوردار است، عنوان کرد: شهردار منتخب کاملا با فعالیت‌های شهرداری آشنایی لازم را دارد.

نظری با بیان اینکه شهردار منتخب دارای سبقه مبارزه با فساد هم هست، تصریح کرد: ایشان اشتهار مبارزه با فساد دارند، این نشان می‌دهد تا به امروز هر جا که آقای حناچی فعالیت داشته اند به جد روی روی این موضوع تاکید داشتند و برای آن تلاش کرده اند.

وی ادامه داد: شهردار منتخب می‌تواند به سیاق یک سال و نیم گذشته برای مبارزه با فساد تلاش کند و این مهم برای شهرداری تهران در رده اولویت‌های ابتدایی قرار دارد. مبارزه با فساد موضوعی است که شهر تهران و شهرداری به آن نیاز دارد و شورای شهر هم بی تردید حمایت کاملی از شهردار منتخب در این راستا انجام خواهد داد و گام به گام همراه ایشان خواهیم بود.

عضو کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص چالش‌های پیش روی شهردار منتخب توضیح داد: چالش‌های شهردار منتخب با شهرداران گذشته متفاوت نخواهد بود، در حوزه ترافیک، آلودگی هوا، آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی که جامعه انتظار دارد، اما در بخش عمومی کمتر به آن پرداخته می‌شود از جمله این موارد هستند.

نظری تصریح کرد: مسائل مربوط به محیط زیست و آب از جمله دیگر این چالش‌ها است. امروز بحث کمبود آب در حال تبدیل به بحران است و معتقدم اگر برای آب فکر جدی صورت نگیرد حتما چالش‌های بسیار سختی در سال‌های پیش رو خواهیم داشت.