فردا؛ برگزاری بیستمین مانور زلزله در مدارس کشور

شهاب الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: بیستمین  مانور زلزله ساعت ۱۰ صبح فردا در ۱۰۰ هزار مدرسه سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: امسال برخلاف سال‌های گذشته که این مانور در یک مدرسه منتخب تهران برگزار می‌شد در مدرسه فاطمه پزشکی استان البرز برگزار خواهد می‌شود.

صابونچی عنوان کرد: این مانور ۲۰ سال است که توسط مجموعه‌ای متشکل از جمعیت هلال احمر، وزارت علوم، پژوهشگاه زلزله، صدا وسیما و سازمان مدیریت بحران  برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف برگزاری این مانور تصریح کرد: هدف این است که در شایع‌ترین خطر طبیعی که بحث زلزله هست آموزش‌هایی به دانش آموزان داده شود که در هنگام وقوع زلزله این خطرات کاهش یابد.

صابونچی تشریح کرد: خوشبختانه در زلزله اخیر استان کرمانشاه زلزله‌ای ۶.۳ ریشتر معادل زلزله‌ی بم بدون کشته اتفاق افتاد گرچه آسیب‌هایی داشته ایم که آن هم به دلیل این است که خیلی از مردم نمی‌دانند هنگام وقوع زلزله چگونه رفتار کنند.

رئیس سازمان جوانان با اشاره به تبدیل این مدارس به اسکان‌های اضطراری به هنگام وقوع زلزله گفت: مدرسه ایمن و جامعه تاب آور شعار و هدف دیگر از برگزاری این مانور است تا این مدارس به کانون و هسته‌های بعد از زلزله تبدیل شوند و یک جامعه تاب آور را به وجود آورد و این رویکرد جدیدی است که برای سومین سال در حال پیگیری است.