شباهات قاتل به برادرش همه را سردر گم کرد
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در تاریخ 97/7/27 گزارشی از بیمارستان شهید فیاض بخش به کلانتری 153 شهرک ولیعصر اعلام شد که فردی حدودا 35 ساله بر اثر اصابت جسم تیز به ناحیه قفسه سینه و با وجود انجام اقدامات درمانی فوت کرده است.

وی اظهار کرد: پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد تشکیل و جهت ادامه ی رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی گفت: کارآگاهان اداره دهم مطلع شدند که مقتول طی یک نزاع و درگیری در بزرگراه آیت الله سعیدی در محدوده ایستگاه مترو آزادگان به قتل رسیده است.

وی افزود: کارآگاهان با مراجعه به محل جنایت، با شناسایی شاهدان صحنه ی جنایت به تحقیق از آنها پرداختند؛ شاهدان صحنه جنایت در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که جوانی حدودا 25 ساله به خاطر محل پارک خودرو شخصی اش با تعدادی از رانندگان مسافرکش در محدوده ایستگاه مترو درگیر شده و در ادامه، با چاقو ضربه ای به یکی از راننده ها وارد و پس از آن با یک خودرو پراید از محل متواری شده است.

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان اداره دهم با انجام تحقیقات میدانی به ویژه تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی خودرو پراید قاتل شدند؛ با شناسایی محل سکونت متهم به نام امیرعلی( 25 ساله ) در محدوده شهرک ولیعصر ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی پس از ارتکاب جنایت، از شهر تهران متواری شده است.

وی افزود: با گذشت یک ماه از زمان فرار متهم از شهر تهران، کارآگاهان مطلع شدند که وی اخیرا به تهران مراجعه کرده است که تحقیقات به جهت شناسایی مخفیگاه امیرعلی آغاز شد گه مخفیگاه وی در شهرک ولیعصر شناسایی و متهم نیز در مورخه 21/08/1397 دستگیر شد.

سرهنگ گودرزی گفت: با دستگیری امیرعلی و علیرغم شناسایی وی از سوی تعدادی از شاهدان صحنه جنایت، وی منکر ارتکاب جنایت شده و مدعی شد که برادرم روز جنایت ماشین مرا به امانت گرفته بود. زمانیکه به خانه برگشت بسیار ترسیده بود و عنوان کرد که طی یک درگیری، فردی را با چاقو زده و احتمالا این شخص فوت کرده است. خیلی ترسیده بودم چون ماشین به نام من بود و به همین علت از تهران فرار کردم.

سرهنگ گودرزی در ادامه افزود: با توجه به اظهارات امیرعلی در معرفی برادر کوچکش به نام سعید( 18 ساله ) به عنوان عامل جنایت، کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به محل سکونت وی در شهرک ولیعصر متوجه شدند که او پس از دستگیری برادرش متواری شده است.

وی اظهار کرد: سعید پس ازذشت مدتی در مورخه 97/6/9 با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی خود را به عنوان عامل اصلی جنایت در محدوده ایستگاه مترو آزادگان معرفی کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان اعلام کرد که آنروز به خاطر محل پارک خودرو با تعدادی از رانندگان مسافرکش درگیری لفظی پیدا کرده بودم؛ ناگهان مرد جوانی از خودرو شخصی اش پیاده شد و بدون آنکه دخالتی در درگیری من با سایر راننده ها داشته باشد، با چوب دستی که از داخل ماشین خود آورده بود به من حمله ور شد و چندین ضربه به من زد؛ من نیز با برداشتن چاقو از داخل ماشین، قصد دور کردن وی ( مقتول ) از خودم را داشتم که ناگهان متوجه شدم یکی از ضربات چاقویی که به سمت او پرتاب کردم، به قفسه سینه اش برخورد کرده و روی زمین افتاد.

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران خاطر نشان کرد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به این پرونده، اقدام به مواجه حضوری میان شاهدان صحنه ی جنایت و دو برادر کردند؛ تعدادی از شاهدان امیرعلی و تعدای دیگر سعید را به عنوان عامل اصلی جنایت معرفی کردند که در ادامه، صبح روز امروز ( 97/9/7 ) هر دو نفر آنها به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 منتقل شدند.