محسن هاشمی: برخی مسئولان خود اپوزیسیون شده‌اند

محسن هاشمی رفسنجانی عصر پنج شنبه در شصت و دومین اجلاس روسای شورا‌های شهری و شهرداران کلانشهر‌ها در همدان با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است و به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی انتخاب شده است، گفت: این موضوع نشان از ظرفیت‌های همدان دارد.

وی با بیان اینکه فضای همکاری خوبی در استان همدان ایجاد شده و به فکر توسعه شهر هستند، گفت:

در تهران فضا سیاسی‌تر است و وقت ما بیشتر صرف مسائل دیگر می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه امیدوارم جاذبه‌های گردشگری استان همدان سرمایه عظیمی برای توسعه و عمران استان و شهر همدان باشد، ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز بزرگترین نماد مردمسالاری دینی محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: وضعیت کشور و به خصوص وضعیت مدیریت شهری وضعیت خطیر و دشواری است و چالش‌های همزاد مدیریت شهری مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان و بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل کرد که این موضوع تکرار نشود، به لایحه مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: این لایحه اهمیت بسزایی دارد و اگر مجلس قوانین محکم در اختیار ما قرار دهد تا بتواند درآمد پایدار ایجاد کند آن زمان مدیریت یکپارچه شهری را خواهیم داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر بحث تورمی است که اواخر امسال و اوایل سال آینده پیش رو داریم، افزود: این مسائل هزینه شهرداری‌ها را به شدت بالا می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انتظارات مضاعفی از شهر‌ها وجود دارد، افزود: همیشه کشور با مشکلاتی مواجه بوده و همیشه از مشکلات عبور کرده ایم و این بار نیز باید با مدیریت پیش رویم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به خاطر عملکرد برخی مسئولان مردم اعتماد کافی ندارند و همراهی مردم با مسئولان نیز کم شده است، افزود: افزایش شکاف بین مدیران و اختلاس‌ها و مشکلات باعث بی‌اعتمادی مردم شده و همین موضوع موجب شده عبور از مشکلات سخت‌تر و سرمایه‌های اجتماعی کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان خود اپوزیسیون شده‌اند افزود: باید مدیران به سمتی بروند که راه حل ارائه داده و فقط انتقاد نکنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه عدم رضایتمندی مردم موجب عدم مشروعیت می‌شود، گفت: باید در شورای عالی استان‌ها و شورا‌های شهر روز به روز خود را کارآمد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت همیشه ما در شهر‌ها باید خدمات‌رسانی باشد افزود: بعد از خدمات‌رسانی مسایل دیگر مانند ورزش همگانی، مسائل فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی مد نظر است که به آن‌ها نیز پرداخته می‌شود.