پرداخت ماهانه 900 هزار تومن به خانه های کوچک

حسین نحوی نژاد اظهار داشت: راهبردهای سازمان بهزیستی کشور در راستای توانمندسازی، حرفه آموزی و توانبخشی معلولین ذهنی است و از این رو گسترش خانه های کوچک یک ایده نو و تخصصی است که با هدف بازپیوند معلول به خانواده، ابزارهای آموزشی و توانمندسازی برای استقلال معلولین را دستمایه قرار داده است .

وی افزود: از سال ۹۴ تا به امروز در داخل کشور ۵۰ خانه کوچک راه اندازی شده است که  این خانه‌ها در ۱۹ استان فعالیت دارند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در استان تهران و البرز خانه‌های کوچک فعالیت بیشتری دارند، اما در این میان در استان خراسان رضوی نیز در حوزه خانه‌های کوچک فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

نحوی نژاد با بیان اینکه این خانه‌های کوچک با کمک خیرین در حال فعالیت هستند، افزود: ما به صورت ماهانه ۹۰۰ هزار تومان به این خانه‌ها کمک هزینه اختصاص می‌دهیم، اما با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی این مبلغ خیلی چشم گیر نیست و احتیاج به کمک خیرین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این خانه‌ها مربیان آموزش دیده و روانشناس حضور دارند تصریح کرد :این خانه برای  رده سنی ۶ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا راه اندازی شده است و ظرفیت هر کدام از این خانه‌ها ده نفر است  و هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر در سطح کشور در این خانه ها سکونت دارند.