در نوروز به تایلند سفر کنم یا چین؟

وقتی صحبت از خرید تورهای خارجی آسیا به میان می آید بعد از تور ترکیه دو کشور مورد علاقه گردشگران ایرانی چین و تایلند هستند. تنوع امکانات و جاذبه های توریستی این دو کشور فرصت بسیار خوبی را برای تجربه سفری لذت بخش به شرق آسیا فراهم می کند؛ اما به راستی کدام کشور را انتخاب کنیم؟

سفر به چین، شرقی ترین و عجیب ترین کشور دنیا یا سفر به تایلند، کشور لبخندهای آسیایی.

اگر شما هم نمی‌دانید بین تورهای نوروزی چین و تور نوروزی تایلند کدام را انتخاب کنید با فاینداتور همراه باشید تا کمی بیشتر در مورد این دو کشور زیبا بدانیم.

 

چرا به تایلند سفر کنیم؟

جواب این سوال واضح است، شما با هر هدفی که قصد سفر داشته باشید، می توانید تور تایلند را در اولویت انتخاب خود قرار بدهید. در کشور تایلند برای افراد مسن تا کودکان سرگرمی و برنامه‌های تفریحی متنوعی وجود دارد. گردشگران می‌گویند ما به تایلند سفر می کنیم چون:

  • با هزینه کم می توانیم تور تایلند را خریداری نماییم. تایلند یک مقصد مناسب برای افرادیست که دوست دارند از کشورهای خارجی دیدن کنند اما بودجه‌ی محدودی دارند. تنوع اقامتگاه‌ها، رستوران ها و مراکز خرید به اندازه‌ای است که از نظر هزنیه دچار مشکل نمی شوید.
  • تایلند کشور لبخندهاست. مردم این سرزمین همیشه لبخند بر لب دارند و کمتر عصبانی می شوند. بنابراین بسیاری از گردشگران جهان در برخورد با مردم بومی تایلند حس بسیار خوبی دارند.
  • دیدنی های تایلند بسیار است. باور کنید که با یک بار سفر کردن نمی توانید تمام جاذبه های گردشگری تایلند را ببینید زیرا فقط 40717 عدد معبد بودا در کشور تایلند وجود دارد و این تنها تعداد معابد بودا است و سواحل تایلند، کاخ ها و موزه های تایلند نیز در زمره محبوب ترین مکان های توریستی قرار دارند.

اگر تصمیم دارید به تایلند سفر کنید مقصد شما یکی از شهرهای بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی خواهد بود. این 4 شهر در تمام سال میزبان گردشگران از تمامی کشورهای جهان هستند. شاید یکی از مهمترین ویژگی های تایلند که به جذب گردشگران کمک کرده است نوع آب و هوای آن باشد. درست در زمانی که اغلب سرزمین‌های دنیا در سرمای پاییز و زمستان هستند، شهرهای بانکوک آب و هوای معتدل استوایی دارند که بسیار محبوب است.

 

تقسیم بندی بهترین زمان خرید تور تایلند براساس ماه های میلادی

  • ماه های ژانویه تا آوریل (دی ماه تا اوایل اردیبهشت) بهترین و عالی‌ترین آب و هوا برای گردش
  • ماه های دسامبر تا آوریل (آذر ماه تا اوایل اردیبهشت) آب و هوای خوب برای سفر
  • ماه های نوامبر تا آوریل (آبان ماه تا آذر ماه) مناسب برای غواصی و شنای زیر آب
  • ماه های آوریل تا اکتبر (اردیبهشت ماه تا اول آبان) سواحل غربی تایلند برای غواصی و ورزش های آبی
  • ماه های نوامبر تا فوریه (آبان ماه تا اول اسفند ماه) مناسب برای بازدید از جاذبه های توریستی تایلند

چرا به چین سفر کنیم؟

چین کشوری پهناور با طبیعتی رویایی در آسیای شرقی است و جمعیتی میلیاردی دارد و از قدیمی ترین تمدن های بشری محسوب می‌شود. ما از کودکی بارها و بارها از طریق فیلم های جکی چان و بروسلی با مردم این کشور آشنا شدیم. مردمی که سنت و رسوم قبیله ای را بر محبت خانوادگی و مزایای شخصی ترجیح می دهند.

رمز و رازهای تاریخ و تمدن چین همواره گردشگران را در سراسر دنیا ترغیب می کند که حتما یک عکس یادگاری از کنار بناهای تاریخی چین، در آلبوم سفرهای دور دنیای خود داشته باشند. در واقع همین جاذبه های عجیب و با عظمت چین دلیل خرید تور چین و سفر به شرق آسیا است. باور کنید در هیچ کجای دنیا نمی توانید هم یک شهر مدرن را ببنیید و هم از تمدنی اسرار آمیز و کهن دیدن کنید.

گردشگران می گویند ما به چین سفر می کنیم چون:

  • تا درخت 1400 ساله گینگو Ginkgo را از نزدیک ببینیم. این درخت را فسیل زنده‌ی دنیا می دانند که از زمان وجود دایناسورها برروی زمین به حیات خود ادامه می دهد.
  • می خواهیم از موزه های چین دیدن کنیم تا مهمترین اختراعات بشر از جمله باروت سیاه و اولین کاغذ ساخته شده از درخت توت را از نزدیک ببینیم.
  • مردم چین با فرهنگ جالبشان به تنهایی جاذبه‌ای توریستی هستند. تنوع نژادی مردم چین باعث تنوع در گویش و زبان مردم شده است، به همین دلیل زبان چینی جزو سخت ترین زبان های دنیا به شمار می‌آید. جالب است بدانید که چالش رویارویی با زبان چینی دلیل سفر بسیاری از گردشگران به چین و خرید تور چین است.
  • چشیدن طعم غذاهای خاص چینی از هیجان‌انگیزترین چالش‌ها در سفر به این سرزمین است. در حقیقت بسیاری از گردشگران برای خوردن غذاهای عجیب و گاها بد مزه‌ی چینی به این کشور سفر می کنند.
  • معروف ترین جاذبه های توریستی چین شامل دیوار بزرگ چین، میدان تیان آنمن، کاخ تابستانی، ارتش سفالی تراکوتا، شهر ممنوعه، معبد مینگ، پل مارکوپولو از معروف ترین مکان های توریستی چین هستند.

اگر تصمیم دارید از میان فهرست تور نوروزی چین فاینداتور مقصدتان را انتخاب کنید؛ مقصد شما یکی از شهرهای پکن، گوانجو، شانگهای، هنگ کنگ و ماکائو خواهد بود. این شهرها جزو مهمترین شهرهای توریستی چین محسوب می شوند. شاید یکی از مهمترین دلایل سفر به چین تنوع جاذبه های توریستی و مکان های تفریحی آن باشد.

بهترین زمان خرید تور چین بر اساس ماه های میلادی:

بهترین زمان سفر به شانگهای، پکن، هنگ کنگ به ترتیب شامل ماه های آوریل تا می (فروردین ماه تا اردیبهشت ماه) و ماه های سپتامبر تا اکتبر (شهریور ماه تا آبان ماه) است. در این مدت آب و هوای بیشتر شهرهای چین مطلوب است و می توانید با خیالی آسوده به بازدید از این شهرها بپردازید.

همان طور که در بالا اشاره شد در تعطیلات نوروز دو کشور چین و تایلند از محبوب‌ترین مقاصد سفر هستند. اگرچه از نظر قیمتی تور تایلند ارزان تر است اما نباید فرصت سفر به چین را از دست داد. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب تور مورد تان از وب سایت فاینداتور استفاده کنید و از همین حالا برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنید زیرا در این وبسایت تورهایی بسیار متنوع وجود دارد و این امکان برایتان فراهم شده تا به سرعت و با سهولت تورهایتان را انتخاب نمایید.

 

 

رپورتاژ آگهی