طرح زوج و فرد حذف می شود؟

گروه اجتماعی- پس از روی کارآمدن اصلاح طلبان در شورای شهر و انتخاب شهردار تا به امروز طرحی موفقی از سوی شهرداری تهران اجرا نشده بلکه یا طرح های نیمه کاره زمان قالیباف بوده که به اتمام رسیده و یا شورای شهر و شهرداری دائم در حال انتخاب شهردار بوده اند.

به گزارش افکارنیوز، در میان شهرداری طرح جدید ترافیک را آغاز کرد که تنها تفاوت آن با گذشته پول بیشتر از مردم گرفتن برای ورود به طرح ترافیک بود و حالا پور سید آقایی خبر از طرحی داده که زوج و فرد نیز حذف و به دایره دوم طرح ترافیک تبدیل شود. یعنی باز هم شاهد درآمد زایی بیشتر شهرداری چی ها از جیب مردم می شود؟

پیروز حناچی شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح زوج و فرد سال آینده حذف می‌شود و یا نه؟ اظهار کرد: هنوز هماهنگی‌های لازم برای حذف طرح زوج و فرد در سال آینده انجام نشده است.

اما محسن هاشمی نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با نظر شهرداری تهران برای حذف محدوده زوج و فرد موافق هستید، گفت: آن طور که من می دانم، طرح زوج و فرد حذف نمی شود، بلکه محدوده طرح ترافیک به زوج و فرد هم کشیده می شود.

وی افزود: این طرح به این معناست که هر کسی چه در محدوده زوج و فرد و چه در محدوده طرح ترافیک تردد کند، باید از طریق سایت «تهران من» هزینه اش را پرداخت کند.

هاشمی در پاسخ به این سؤل که آیا شورا با این طرح موافق است یا خیر، گفت: باید کمیسیون حمل و نقل و عمران نظر دهد.

از سوی دیگر سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به سوالی درمورد حذف زوج و فرد نیز گفت: موضوع کاهش و یا افزایش محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد از اختیارات شورای ترافیک تهران است و با توجه به درخواست‌های نهادهای ذی‌ربط موضوع افزایش محدوده‌های ترافیکی در دستور کار شورای ترافیک قرار می‌گیرد و در این شورا تصمیم‌گیری لازم اتخاذ می‌شود.

وی گفت: نه پلیس و نه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نمی‌تواند محدوده طرح ترافیک و یا زوج و فرد را تغییر دهد.

سردار مهماندار گفت: به نظر می‌رسد گسترش طرح ترافیک و حذف زوج و فرد و پولی کردن آن آثار بسیار مخربی را داشته باشد و موجب به هم ریختن بزرگراه‌های شمالی شهر می‌شود در هر صورت هر تصمیمی که شورای ترافیک در این خصوص بگیرد قابل احترام است و اجرایی می‌کنیم.

نکته جالب در این میان این است که چرا شهرداری به دنبال طرح هایی است که تنها برای مردم هزینه بیشتری دارد؟ خوب است اگر به فکر آلودگی هوا هستند توضیح دهند چه میزان وسایل حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده و چه قدر خطوط مترو افزایش داشته است.