شهرداری تهران 170 سامانه به منظور اتوماسیون اداری دارد

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند که امروز (دوشنبه نوزدهم آذرماه) برگزار شد، با بیان اینکه شهر هوشمند ارتباط مستقیمی با شعارهای شورای پنجم دارد، اظهار کرد: از آنجایی که شفافیت شعار لیست امید بود، لازم است همان گونه که قبلا وعده دادیم آن را عملی کنیم تا حمایت مردم را داشته باشیم و نشان دهیم که به شعارهایمان پایبند هستیم، زیرا انتظار عمومی این است که شعارهای داده شده محقق شوند.

وی با بیان اینکه در شورای پنجم کلید شفافیت زده شد، افزود: تیمی که اکنون در فاوای شهرداری فعال است و سامانه شفافیت را ایجاد کرده با مصوبات شورای پنجم این کار را انجام داده است و امیدواریم که در این مسیر نتیجه خوب گرفته شود.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینکه این هفته مصادف با روز دانشجو و روز جهانی مبارزه با فساد است، گفت: جنبش دانشجویی می‌تواند با ورود به مسائلی چون هوشمندسازی میزان شفافیت را در سازمان‌ها بالا ببرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: یکی از راه‌حل‌ها برای مبارزه با فساد همین هوشمندسازی است.

وی با بیان اینکه سامانه تهران من و هم طرح جدید ترافیک از اقدامات مناسبی است که تاکنون انجام شده و می‌تواند باعث افزایش درآمد پایدار شهرداری شود، افزود:‌ در معاونت فاوای شهرداری می‌خواهیم همان طور که هزینه و این سامانه‌ها را ایجاد می‌کنند، به فکر تولید درآمد از این فعالیت‌ها هم باشند.

هاشمی‌رفسنجانی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران 170 سامانه به منظور اتوماسیون اداری دارد، تصریح کرد: معاونت فاوا شهرداری باید طوری عمل کند که این سامانه‌ها همواره دارای کاربر و درآمدی هم در پی داشته باشند و سرویسی که ارائه می‌شود باید بتواند برای شهر تهران ایجاد درآمد کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون در شهرداری سامانه‌های زیادی برای خدمات ایجاد شده است، گفت: از آقای فرجود معاون فناوری شهرداری می‌خواهم که گزارشی از سامانه‌های فعال در شهرداری را به شورا ارسال کند تا ما بدانیم که چقدر این سامانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه شهر هوشمند نوع فعالیتی است که قرار است با مردم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امروزه بحث محیط هوشمند و زندگی هوشمند هم مطرح است و باید به کمک بخش خصوصی این موراد شکل گیرد تا بتوانیم در مسائلی که در دنیا مطرح است، خود را به روز رسانی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در پایان با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل و پارکینگ هوشمند از دنیا عقب هستیم، گفت: در حال حاضر باید حرف‌هایی زده شود که جنبه عملی داشته باشد و از شعارگویی پرهیز کنیم.