استقرار سلامت اداری و مبارزه با فساد در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی

محمد رضوانی‌فر در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شستا گفت: ما شستا را از گذشتگان به ارث نبرده‌ایم بلکه از آیندگان به  عاریه گرفته‌ایم و باید ارزش افزوده ایجاد کنیم تا شرمنده آیندگان نباشیم، بنابراین مجموعه سیاست‌ها با این نگاه دنبال خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه اصلاح و مدیریت بهینه دارایی‌ها از خطوط اصلی برنامه‌ها خواهد بود، گفت: هلدینگ‌های شستا باید بورسی شوند، این را در دستورکار قرار داده‌ایم و این به معنی نظارت بیشتر خواهد بود. 

رضوانی‌فر با تأکید برا ینکه بازنگری در راهبردها متناسب با سیاست‌ها پیش می‌رود، گفت: ارتقای شفافیت، فقط صرفا اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به مطالبات عمومی نیست، بلکه بازده اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

وی گفت: سلامت اداری و مبارزه با فساد به طور ویژه دنبال می‌شود، برخی موارد مطرح شده در مورد فسا در شستا نابحق است،‌ ناشی از کم‌لطفی و کم‌اطلاعی است، ما با کج‌رفتاری‌ها مبارزه می‌کنیم و  متأسفانه هر کجا که اسم فساد می‌اید اسم شستا هم می‌آید که با واقعیت منطبق نیست و باید تصویر ذهنی را اصلاح کنیم. 

مدیرعامل جدید شستا افزود: پیگیری پرونده‌های حقوقی را خواهیم داشت، در این مورد قسم می‌خورم که تک‌تک پرونده‌های کلان را با استفاده از ابزارهای حقوقی و عرفی دنبال کنم تا روشن شوند، چرا که خوردن پول شستا و راحت گذشتن از آن شدنی نیست. 

وی بر استفاده از زنان و جوانان در این شرکت تأکید کرد و گفت: افزایش سرمایه از محل مطالبات دنبال می‌شود چرا که نشان می‌دهد در یک جاهایی هزینه‌های مالی نسبت به سود بیشتر است و ساختار مالی نیاز به اصلاح دارد. 

رضوانی‌فر تصریح کرد: یکی از گرفتاری‌های شستا مطالبات نسبی آن است، در خیلی جاها خوشبینانه پروژه‌هایی آغاز شده اما به نتیجه نرسیده و ما مجموعه‌ای از پروژه‌های نیمه تمام را داریم که برایش هزینه شده اما سودی نداشته است.