سگ های ولگرد جع آوری می شوند

حمید رضا تحصیلی مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران گفت: ورود سگ های بدون صاحب و پرسه زن اکثرا از حریم شهر و مناطق حاشیه ای است و با توجه به سرمای هوا، احتمال هجوم و ورود سگ های این چنینی نسبت به فصول گرم به داخل محدوده ی شهری بیش تر می شود.

وی ادامه داد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با استقرار اکیپ های عملیاتی زنده گیری در مناطق حاشیه ای شهر (1، 2، 4، 5، 15، 18، 19، 20، 21 و 22) به صورت روزانه و مستمر با ایجاد کمربند فرضی حفاظتی از ورود این سگ ها به داخل شهر جلوگیری می کنند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران تصریح کرد: مبادی ورودی این سگ ها در مناطق یاد شده از قبل رصد و پس از شناسایی کانون های وفور اقدام به اجرای عملیات از سوی اکیپ های اجرایی خواهد شد. تحصیلی ادامه داد: بر حسب نیاز و بررسی های کارشناسی از قبل انجام شده، نسبت به انجام طرح های ضربتی و ویژه و اعزام اکیپ های عملیاتی به کانون های وفور مشخص اقدام لازم انجام می پذیرد.

وی بیان کرد: به طور مثال در هفته ی گذشته براساس بررسی های تخصصی انجام شده در یکی از مناطق شمال غربی تهران حدود 87 قلاده و یکی از مناطق جنوب غربی تهران در حدود 69 قلاده سگ از حریم و حاشیه ی آن مناطق جمع آوری و به مرکز نگه داری موقت منتقل شد و اقدامات کلینیکی، عقیم سازی و... بر روی آن ها صورت پذیرفت.

این مقام مسئول گفت: البته ذکر این نکته بسیار ضروری و حائز اهمیت است که به دلیل وجود وحوشی نظیر روباه گرگ، کفتار و ... در مناطق خارج از شهر، حضور سگ ها در این مناطق مانع بزرگی برای ورود این حیوانات به داخل محیط شهری است و شهرداری تهران این مساله را همواره در نظر خواهد داشت.

وی ادامه داد: مرحله ی بعدی پس از جمع آوری سگ های پرسه زن در مناطق حاشیه ای، انجام اقدامات کلینیکی، عقیم سازی و میکروچیپ گذاری است. پس از طی این مراحل نیز تعدادی از این حیوانات را به دلیل مساله ی فوق الذکر در حریم حاشیه رها سازی خواهیم کرد.