لزوم رسیدگی سریع تر به معوقات و مطالبات پیمانکاران شهرداری تهران

الهام فخاری در یکصد و هفتمین جلسه شورا در تذکر خود بر لزوم رسیدگی به مطالبات پیمانکاران تأکید کرد و گفت: با توجه به حضور مکرر پیمانکاران و طلبکاران شهرداری در هفته‌های اخیر در مقابل ساختمان شورا و مسئولیت جدی پاسخگویی شفاف به ایشان توسط شهرداری تهران به ویژه معاونت مالی و اقتصاد شهری، شایسته است حوزه مذکور در اسرع وقت نسبت به اعلام موارد ذیل جهت امکان پاسخگویی عادلانه به ایشان اقدام کنند.

فخاری در ادامه به تشریح این موارد پرداخت و افزود: اعلام لیست دیون و بدهی‌های شهرداری اعم از نقد وغیرنقد به تفکیک سال و مشخصات طلبکار از جمله مواردی است که معاونت مالی شهرداری تهران باید به آن توجه کند.

وی ادامه داد: اعلام فهرست دیون پرداخت شده از ابتدای مهر 96 تاکنون اعم از دیونی که از طریق ال‌سی، سازمان املاک و یا پرداخت نقد صورت گرفته است به تفکیک سال دیون و مشخصات طلبکار نیز باید مورد تأکید قرار گیرد.

رئیس کمیته اجتماعی در ادامه سخنان خود به ذکر موارد دیگر از این دست پرداخت و اظهار داشت: اعلام برنامه معاونت مالی برای اولویت‌بندی و پرداخت دیون، اعلام اقدامات صورت گرفته برنامه معاونت مالی برای موضوعات پیش‌روی پیمانکاران نظیر مالیات، ارزش افزوده، بیمه و ... نیز از جمله مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.

فخاری افزود: تعیین تکلیف علت عدم اقدام سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در کارسازی حواله‌های صادره توسط مناطق و به ویژه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری و نیز ایجاد مکانیسمی برای جلوگیری از افزایش دیون و بدهی‌ها به پیمانکاران و ایجاد تعهدات مالی جدید فاقد ردیف یا فاقد بودجه قابل تخصیص باید از سوی معاونت مالی شهرداری تهران مد‌نظر قرار گیرد.