مدیران شهری پروژه‌های عظیم دوره قالیباف را پنهان می کنند تا ازاین طریق ناکارآمدی خود را پوشش دهند

گروه اجتماعی- همزمان با بر روی کار آمدن مدیریت جدید شهری، یکی از بحث های مهم میراث به جای مانده از دوره گذشته است. میراثی که برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری معتقدند این اقدامات تهران را به «شهر سوخته» تبدیل کرده است.

به گزارش افکارنیوز، عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با افکارنیوز در پاسخ به سوالی در رابطه با تلاش مدیریت جدید شهری در کتمان پروژه های شهری که در دوره مدیریت سابق انجام شده اند یا درصد بالای آن تکمیل شده اند، گفت: به نظر بنده این رفتار و موضوعات در اصل کوشش و تلاشی برای پنهان نمودن ناکارآمدی موجود در حوزه مدیریت شهری و دادن آدرس غلط به مخاطبین می‌باشد تا سؤال و مطالبه اصلی خود را مطرح نکنند. با این کار سعی می‌شود تا افراد خدوم و توانمند و کارآمد را به‌نحوی مورد هجمه قرار دهند که اعتماد عمومی از آنها سلب شود. مطلب بعدی اینکه وقتی نحوه عملکرد طی 12سال فعالیت و حضور اقای قالیباف در مدیریت شهری را با یک سال و اندی گذشته مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در زمان آقای قالیباف چه اتفاقات عظیم و بزرگی در حوزه مدیریت شهری رخ داده که بعداز آن متوقف شده است و باوجود گذشتن یک سال و اندی از فعالیت مدیریت شهری و شورای شهری کنونی اتفاقات زیادی در حوزه شهری دیده نمی‌شود. این مسئله خود باعث سوال مردم است که البته آنها نیز به‌جای پاسخگویی به مطالبات و سوالات مردم می‌خواهند طوری جلوه کنند که این خدمات در رفاه عمومی و انجام پروژه‌های عظیم دوره اقای قالیباف را پنهان کنند تا ازاین طریق ناکارآمدی خود را پوشش دهند.

 اقبال شاکری در ادامه گفت: به‌نظر بنده اینها همه آدرس غلطی هستند که به مردم می‌دهند. البته مردم و شهروندان تهرانی نیز به‌خوبی خادمان خود را می‌شناسند. شاید این رفتار در کوتاه‌مدت بتواند موثر باشد و و با حاشیه‌سازی بتوانند مردم را از مطالبات و سوال اصلی خود دور کنند، اما باید مطمئن بود که مردم در انتخابات بعدی حرف خودشان را به‌کرسی می‌نشانند و نارضایتی خود را از ناکارآمدی موجود در حوزه مدیریت اجرایی کشور و در حوزه مدیریت شهری نشان خواهند داد.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: به‌نظر بنده این افراد خدوم در پیشگاه مردم جایگاه خاصی دارند و با این مسائل و قضایا به‌هیچ وجه خدمت آنها پنهان نمی‌ماند. انتخابات شهرداری اخیر در تهران نیز نشان داد که چقدر اینها از خواسته و نیازهای مردم دور هستند و لطماتی که بر پیکر شهر با ازدست دادن فرصت‌ها وارد کردند، واقعاً غیرقابل جبران است. اما این فضاسازی ورفتارها جهت پنهان کردن ناکارآمدی خودشان است.

شاکری در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت‌های سیاسی دکتر قالیباف در چند ماه اخیر در افزایش حملات علیه او تأثیرگذار بوده است گفت: این مسائل هم تا حدودی تأثیرگذار است؛ اما به نظر بنده موضوع و علت اصلی همان فرار کردن از پاسخگویی است. به هر حال در کل شایعاتی که درباره اقای قالیباف گفته می‌شود باید از منظر عمومی سنجیده شود و باید دید مردم چه نظری در رابطه با آن شایعات دارند. البته که وقتی در اتوبوس و مترو و در شهر به سخنان و گفتگوهای مردم توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که همه از نوع رفتار و اقدامات آقای قالیباف راضی بودند و بعداز ایشان این خدمات شهری متوقف شده است. باید این را دانست که مردم ما قدردان خدمات خادمان خود هستند و این رفتارها نمی‌تواند آن خدمات را ازچشم مردم بیاندازد و پنهان نماید. مردم ما همیشه در بزنگاه نظرات خود را درجهت حمایت از افراد آقای قالیباف ارائه دادند. البته قصد بنده این نیست‌‎که طی 12سال فعالیت آقای قالیباف مسئله قابل نقد و بررسی وجود ندارد. بلکه ما دراینجا بین آن دوره و بعداز آن را باهم مقایسه می‌کنیم که به‌نظر بنده مدیریت جدید بیشتر در حالت توقف و یا عقب‌گرد نسبت‌به آن 12سال گذشته حرکت کرده است.