بارش برف در هراز و فیروزکوه

سیاوش محبی دقایقی در پردیس در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم، اظهار داشت: در حال حاضر تردد انواع وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور هراز نیمه سنگین در جریان است.

وی گفت: آمدوشد در محور فیروزکوه نیز مانند هراز، نیمه سنگین است و با وجود بارش باران در محورها و برف خفیف در ارتفاعات تردد به سهولت در جریان است.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران افزود: تردد در محورهای امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم روان و عادی و گره ترافیکی وجود ندارد و خوشبختانه حادثه خاصی در محورهای شرق استان رخ نداده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مراسم شب یلدا را از فردا در پیش داریم احتمال بروز ترافیک سنگین به سمت استان‌های تهران وجود دارد.

محبی اضافه کرد: توصیه می‌کنیم هم‌وطنان برای رسیدن به مقصد عجله و شتاب نداشته و با صبر و حوصله رانندگی کنند و در زمان‌هایی که بارش برف در ارتفاعات وجود دارد تجهیزات زمستانی به‌خصوص زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم و در ارتفاعات محورهای هراز و فیروزکوه به دلیل غیرقابل‌پیش‌بینی بودن شرایط جوی هرلحظه امکان بروز پدیده‌هایی مانند کولاک و بارش برف وجود دارد.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران بیان کرد: هم‌وطنان نسبت به اطمینان از سالم بودن تجهیزات گرمایشی خودرو، همراه داشتن پوشاک گرم، تغذیه و مواد غذایی اقدام کنند تا با مشکلی در راه مواجه نشوند.

 وی بیان کرد: همکاران بنده در کلیه محورها حضور فعال و شبانه‌روزی دارند تا هم‌وطنانمان سفری ایمن و بدون خطری را سپری کنند.

محبی افزود: هم‌وطنان در مواقع بارش برف و باران حتی‌المقدور از محورهای کوهستانی تردد نکنند و در صورت اجبار به سفر تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند.

 وی با تأکید بر رعایت مدیریت زمان سفر توسط مسافران خاطرنشان کرد: رانندگان با همکاری با عوامل پلیس‌راه سفری بدون حادثه را سپری خواهند کرد.