سردار اشتری:  قطعا بدون حضور مردم هیچ فتنه ای خاموش نمی شود

سردار حسین اشتری در اختتامیه سی و هشتمین دوره بصیرت فرماندهان در مجموعه فرهنگی، تربیتی و آموزشی عمار در قم اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راحل و ارواح طیبه شهدای اسلام، انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم و امنیت، مدافعان حریم و حرم درود و رحمت می فرستیم و آرزوی طول عمر توام با سلامتی و صحت برای فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی)داریم.

وی افزود: خدا را شاکریم که امروز توفیق زیارت حرم حضرت معصومه (س) نصیب ما و سایر فرماندهان شد و امیدواریم در کنار این بارگاه لطف الهی شامل ما شود و چیزی که مورد رضای خدا و ائمه معصومین است برای ما رقم بخورد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه یکی از کارهای خوب و ماندگار در نیروی انتظامی برگزاری دوره های بصیرت است، افزود: باید سعی شود از وجود اساتید مجرب در راستای تقویت معنویت کارکنان بهره برداری کرد، زیرا بصیرت است به ما قدرت برخورد هوشمندانه و مقتدرانه می دهد.

سردار اشتری با بیان اینکه تنوع مأموریت ها سبب شده تا برنامه ریزی برای افزایش این دوره ها همچنان انجام نشود و ما درصددیم تا تعداد این دوره ها را افزایش دهیم از همه دست اندرکاران برگزاری این دوره ها تقدیر و تشکر کرد و افزود: آماده ایم تا هر پیشنهادی در راستای افزایش بهره وری در این دوره ها می توان انجام داد را از همه عزیزان با گوش جان بشنویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه 19 دی ماه در شهر قم اشاره کرد و افزود: 41 سال پیش مردم قم در توهینی که در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به مراجع کرده بود با بصیرت خود به میدان آمدند و امروز نیز مردم همواره با بصیرت خود حماسه هایی را رقم می زنند که می توان به 23 تیر ماه سال 78 و 9 دی ماه سال 88 که توسط مردم به نمایش گذاشته شد و هوشیاری ملت ما را در معرض دید همگان قرار داد، اشاره کرد.

سردار اشتری با اشاره به حضور مردم در عرصه های مختلف، گفت: قطعا بدون حضور مردم هیچ فتنه ای خاموش نمی شود و ما نیز همواره باید بصیرت واقعی مردم را قدر دانسته و از مسیر و هدف خود باز نمانیم.

وی به توطئه های دشمنان در 40 سالگی پیروزی انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: مرور اتفاقات یک سال گذشته نشان می دهد دشمن از هیچ تلاشی برای ضربه به نظام ما دریغ نکرده و نخواهد کرد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: بررسی حوادث در کشورهای مختلف نشان می دهد که همیشه کید و حیله آنها به خودشان بازگشته و خوشبختانه با هوشیاری مردم و هدایت های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همت نیروی های مسلح کشور ما با امنیت و ثبات رو به پیشرفت است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور اضافه کرد: دشمنان همواره به دنبال این هستند که از هر اتفاق کوچکی یک بحران بسازند ولی نیروی انتظامی همواره با حفظ آمادگی های خود و خویشتنداری و اقتدار هوشمندانه توانسته عالمانه با این فضاسازی ها مقابله کند.

وی به دیدار با دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین اشاره و بیان کرد: دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین قدرت امروز خود را برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس ما می داند و همواره در این دیدار بر این موضوع تأکید داشت که ما قدرت خود را مدیون نظام اسلامی ایران می دانیم.

سردار اشتری در ادامه به دیدار فرماندهان ارشد ناجا با فرمانده معظم کل قوا اشاره کرد و افزود: ابراز رضایت معظم له برای ما بسیار با اهمیت بود و به نوعی به ما قوت قلب داد.

وی با بیان اینکه معظم له نیروی انتظامی را ویترین نظام و کشور می دانند، بر لزوم جدیت در موضوعات مطرح شده در دیدار با ایشان تأکید و تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا چندین بار بر لزوم برخورد مناسب با مردم در کلانتری ها و پاسگاه ها تأکید کردند.

فرمانده ناجا، کلانتری ها را سرپنجه های نیروی انتظامی دانست و گفت: تمام دستورالعمل های ابلاغی ما باید در کلانتری ها که به صورت 24 ساعته با مردم سر وکار دارند و مشغول خدمت رسانی به آنها هستند، اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: در تمام سفرهای استانی سعی بر این است که حداقل از یک کلانتری به صورت سرزده و یا اگر فرصتی نداشته باشیم از نزدیک ترین کلانتری در بین راه، بازدید کوتاهی داشته باشیم.

سردار اشتری، اجرای طرح مکنا و خوشایندسازی محیط را مناسب دانست و گفت: باید این موارد سرعت بیشتری داشته و صرفا به حفظ وضع موجود بسنده نکنیم.

فرمانده ناجا، تقویت بنیه و اشراف اطلاعاتی را از دیگر موارد ضروری در نیروی انتظامی دانست و خاطر نشان کرد: درصدد هستیم به زودی یک سیستم یکپارچه اطلاعاتی در کل کشور تعبیه و از آن برای اجرای بهتر مأموریت ها بهره برداری کنیم.

وی، برخورد با ناهنجاری های اجتماعی را از دیگر اولویت های نیروی انتظامی عنوان کرد، افزود: کسانی که با دهن کجی به نظام و اسلام می خواهند هنجارشکنی کنند نیروی انتظامی قطعا با آنها برخورد خواهد کرد و اجازه نمی دهد کسی از کم کاری دستگاه های دیگر سوء استفاده نماید و به طور قطع در این زمینه وظایف خود را به درستی انجام خواهیم داد.

فرمانده ناجا بر لزوم نظارت بر اماکن و تالارها و اصناف مختلف تأکید و خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد تالارها و اماکن تفریحی به جایی تبدیل شود که در آن هنجارشکنی صورت پذیرد.

وی بر لزوم ورود پلیس فتا در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی در فضای مجازی نیز تأکید و اضافه کرد: هنجارشکنان حسابشان از مردم جداست و باید در هر جا و مکانی که عده ای می خواهند هنجارشکنی کنند، احساس ناامنی داشته باشند و در مقابل مردم در این محیط احساس آرامش کنند.

سردار اشتری در ادامه بر لزوم جذب افراد مومن، انقلابی و تلاشگر در نیروی انتظامی از طریق عضویابی اشاره کرد و گفت: نباید با جذب افرادی که به طور دقیق مورد بررسی قرار نگرفته اند به سازمان خود ضربه وارد کنیم.

وی، همتاپروری و جانشین پروری را نیز موضوع حائز اهمیتی دانست و گفت: فرماندهی معظم کل قوا نیز همواره بر جوان گرایی تأکید دارند و ما نیز باید به تبعیت از ایشان فرماندهان جوان و انقلابی را در کارها به کارگیری کنیم.

فرمانده ناجا، برخورد با معضل قاچاق را نیز از دیگر برنامه های نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: نباید اجازه داد با ورود کالای قاچاق به اقتصاد کشور لطمه و باعث بیکاری جوانان شویم و از سوی دیگر نباید بگذاریم اقلام ضروری و مورد نیاز مردم به خارج از کشور قاچاق شود.

سردار اشتری بر لزوم توجه به خانواده، پدر و مادر اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره بر این موضوع تأکید دارند و قطعا این سرکشی و توجه برای ما برکاتی به همراه خواهد داشت.