کاهش ۷۵ درصدی قدرت خرید بازنشستگان و کارگران

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع مردم شهرضا با انتقاد از کم توجهی وزیر جهاد کشاورزی به استان اصفهان و کشاورزان آن ، اظهار داشت : طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس مطرح شد که بنابر مصلحت از دستور کار خارج شد.

وی با این‌که استمهال وام‌های کشاورزی ویژه منطقه خاصی نیست ، افزود : استمهال وام‌های کشاورزی برای کشاورزان شهرستان شهرضا هم قابل اعمال است، اما به دلیل شرایط ویژه شرق اصفهان، در این منطقه 10 درصد و در سایر شهرستان‌ها 5 درصد است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که توجه مسئولان به مسائل شرق اصفهان نباید آن‌ها را از توجه به دیگر مناطق استان اصفهان غافل کند، گفت : استاندار فعلی استان اصفهان با دیدگاهی جامع به دنبال حل مشکلات همه مردم در همه مناطق استان اصفهان است.

محمودی با تأکید بر این‌که اقتصاد در حال حاضر مهم‌ترین مسأله کشور است، بیان کرد: بسیاری از مشکلات کشور با هماهنگی سه قوه قابل حل است، حق مردم بیشتر از آن است که آنان را به حداقل امکانات زندگی محدود کنیم.

وی با اشاره به تقاضای شاغلان و بازنشستگان مبنی بر افزایش حقوق ، اظهار کرد : بر اساس قانون ، افزایش حقوق باید طبق نرخ تورم باشد، دولت این مسأله را به مجلس شورای اسلامی واگذار کرده است و نمایندگان هم باید برای اعمال آن منابع جدید درآمدی پیدا کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی بازنشستگان و شاغلان درخصوص فاصله حقوق ، تصریح کرد: در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان پیش‌بینی شد و برای تحقق این منظور، 15 هزار میلیارد تومان نیاز است.

محمودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که قدرت خرید بازنشستگان و کارگران 75 درصد کاهش یافته است، ادامه داد: دولت باید با شناسایی دقیق واجدان شرایط و حفظ شأن و منزلت ملت ایران در توزیع بسته‌های حمایتی تسریع کند.

وی با بیان این‌که سمنوی سنتی شهرضا باید ثبت ملی شود و در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم و مسئولان شهرضا نیز باید هم همراهی کنند ، ادامه داد : سفال ، انار و سمنوی سنتی شهرضا جزو میراث‌های معنوی این شهر است که بی‌توجهی به آن سبب می‌شود سایر شهرها برای ثبت آن اقدام کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعاونی مسکن شهرضا جزو برترین تعاونی‌ها کشور به دلیل عملکرد موفق آن در مسکن مهر به شمار می‌رود، اضافه کرد: کارایی بخش خصوصی در این زمینه به دلایل مختلف مانند نبود نظارت کافی ، به خوبی بخش تعاون نبوده است.

محمودی با اشاره به استعفای شهردار شهرضا گفت : سمت شهردار در هر شهری، جای افراد غیرمتخصصی که همه مسائل را با دیدگاه سیاسی تحلیل کند، نیست، شهردار موفق کسی است که با کاهش بودجه شهرداری با ایجاد منابع درآمد جدید از تحمیل هزینه‌های بیشتر به مردم جلوگیری کند.